mr ribvar logo

الگوریتم اینستاگرام چطور کار میکند

الگوریتم اینستاگرام چطور کار میکند در دهه گذشته، شناخت از ساز و کار الگوریتم های اینستا بدلیل استقبال از این پلتفرم افزایش پیدا کرده مخصصوا در ایران و تمایل به آموزش الگوریتم اینستاگرام نیز به دلیل اینکه به یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در جهان تبدیل شده است افزایش داشته است.

فهرست محتوا

اینستا با بیش از یک میلیارد کاربر فعال، به یک پلت فرم کلیدی برای مشاغل، افراد مشهور و افراد تبدیل شده است تا با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند و محتوای خود را به اشتراک بگذارند.

اگر بخواهم به زبان خیلی ساده این موضوع را بازگو کنم باید بگم هزاران نوع سیگنال از طرف کاربران باید گرداوری شوند تا به عملکرد محتواهای ما بطور ساعت وار و روزانه نمره score از جانب اینستاگرام به ما داده شود. وجود قوانینی خاص که کسی از آنها هم با خبر نیست می توانند بعد از جمع آوری این میزان سیگنالها و نمرات رتبه بندی محتواهای ارسال شده ما مخاطبین را تعیین کنند. تمامی توضیحات ساده گفته شده تعریفی بر اگوریت اینستاگرام بود.

یکی از عوامل کلیدی که به موفقیت اینستاگرام کمک کرده الگوریتم های آن است. البته درباره کاربران ایرانی این مطلب با کمک دوره آموزش اینستاگرام متعدد خیلی از افراد مدرس راحت تر شده است. اگر چه تعداد زیادی از دوره های موجود بصورت ویدئو های ضبط شده و به ظاهر دارای پشتیبانی هستند اما در عمل نه .

هرچند برخی از این دوره ها بصورت رایگان هم بوده اند و بید بگم کاش قدر این دوره ها رو بیشتر می دانستید چون در عمل حاوی نکات مهمی هستند که در دوره های هزینه بردا هم نیستند. خب برگردیم به زبان الگوریتم اینستا، این الگوریتم‌ها تعیین می‌کنند که چه محتوایی و به چه ترتیبی به کاربران نشان داده می‌شود و نقش مهمی در تعیین میزان دسترسی و تعامل محتوا در پلتفرم دارند.

در این مقاله، به بررسی مربوط به الگوریتم‌ بویژه در سال 2023 می‌پردازیم و نحوه عملکرد آن‌ها، عواملی که در نظر می‌گیرند و چگونه می‌توانید از آنها به نفع خود استفاده کنید را بررسی خواهیم کرد. علی الخصوص برای پیجهایی گه بخاطر شرایط بوجود آمده با خراج شدن از الگوریتم روبرو شده اند نیز راهکار های ساده ای داریم.

الگوریتم اینستاگرام چیست و چگونه کار می کنند

الگوریتم سیستم های پیچیده ای هستند که طیف وسیعی از عوامل را تجزیه و تحلیل می کنند تا مشخص کنند چه محتوایی را به کاربران نشان دهند. آن‌ها از الگوریتم‌های یادگیری ماشین و هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل رفتار کاربر، تعامل و سایر عوامل استفاده می‌کنند تا بفهمند چه محتوایی برای هر کاربر خاص مرتبط‌تر و جذاب‌تر است.

چندین الگوریتم کلیدی وجود دارد که اینستاگرام برای تعیین اینکه چه محتوایی را به کاربران نشان دهد از آنها استفاده می کند. البته امسال تمرکز بیشتری بر محتواهای کوتاه مانند ریل داشته که به طر ویژه می توان حدس زد الگوریتم اینستاگرام 2023 هم بر این موضوع تمرکز خواهد داشت. این الگوریتم ها شامل موارد ذیل هستند :

الگوریتم پست

این الگوریتم تعیین می کند که چه محتوایی در فیدهای اصلی کاربران نشان داده می شود و بر اساس ترکیبی از ارتباط و تعامل است. هر چه یک پست مرتبط تر و جذاب تر باشد، احتمال نمایش آن در فیدهای کاربران بیشتر است.

الگوریتم اکسپلور

این الگوریتم تعیین می‌کند که چه محتوایی در برگه کاوش نمایش داده می‌شود، که یک فید مدیریت‌شده از محتوا بر اساس علایق کاربران است. از یادگیری ماشین برای درک علایق و ترجیحات کاربران استفاده می کند و محتوایی را به آنها نشان می دهد که احتمالاً مرتبط و جذاب است.

الگورریتم سرچ بار

الگوریتم این بخش تعیین میکنند ابتدا چه افرادی بعد از جستجوی عبارات کلیدی به شما نمایش داده شوند. در برخی از عبارات پر ترافیک هم نحوه نمایش پستها متفاوت است و برخی از پستها بر حسب کلید واژه هایی که استفاده شده اند نمایش داده می شود.

الگوریتم هشتگ

این الگوریتم تعیین می کند که وقتی کاربران هشتگ های خاص را جستجو می کنند یا روی آن کلیک می کنند، چه محتوایی نشان داده می شود. این موضوع ارتباط و تعامل محتوا و همچنین محبوبیت خود هشتگ را در نظر می گیرد.

الگوریتم ریلز ها

این الگوریتم تعیین می کند که چه محتوایی در برگه Reels نشان داده می شود، این ویژگی به کاربران اجازه می دهد کلیپ های ویدیویی کوتاه و حلقه ای ایجاد و به اشتراک بگذارند. این موضوع ارتباط و تعامل محتوا و همچنین محبوبیت سازنده را در نظر می گیرد.

 

الگوریتم اینستاگرام چطور کار می کند

در دنیای امروز، اینستاگرام به عنوان یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی به شمار می‌رود و برای تبلیغات و بازاریابی بسیار موثر است. همانطور که می‌دانید، الگوریتم اینستاگرام بسیار پیچیده است و برای بهبود نمایش پست‌ها و افزایش تعامل با کاربران، شرکت اینستاگرام به طور مداوم الگوریتم خود را به روز می‌کند.

در دسته بندی” آموزش الگوریتم اینستاگرام “، به بررسی عملکرد الگوریتم اینستاگرام پرداخته شده است. در این مقاله ها، به توضیح مراحل عملکرد الگوریتم اینستاگرام، از جمله ارزیابی محتوا، تعیین ارزش پست‌ها و نمایش پست‌های مرتبط با علاقه‌مندی‌های کاربران پرداخته شده است.

با مطالعه این مقاله، شما می‌توانید با عملکرد الگوریتم اینستاگرام آشنا شده و راهکارهایی را برای بهبود سئو پست‌های خود در اینستاگرام یاد بگیرید. برای مطالعه بیشتر، اینجا را کلیک کنید.

الگوریتم اینستاگرام چطور کار میکند

از سال 2023، الگوریتم به تکامل خود ادامه داده و پیچیده تر شده است. با بیش از 1 میلیارد کاربر فعال در پلتفرم، این الگوریتم نقش مهمی در تعیین محتوایی که کاربران در فیدهای خود می بینند بازی می کند. در این مقاله، ویژگی‌های کلیدی الگوریتم ۲۰۲۳ اینستاگرام و تاثیر آن بر تعامل کاربران و تولیدکنندگان محتوا را بررسی خواهیم کرد. یکی از مطالبی هم که در اینترنت دید و به زبان ساده داشت نظرش رو بیان میکرد رو براتون بصورت تصویری گذاشتم ببینید از نظر من جالب بود.

الگوریتم 2023 اینستاگرام
الگوریتم 2023 اینستاگرام

هوم ( فید ) شخصی شده 

الگوریتم اینستاگرام در سال 2023 تاکید زیادی بر شخصی سازی دارد. از یادگیری ماشینی برای تجزیه و تحلیل رفتار و ترجیحات کاربر استفاده می‌کند تا یک فید شخصی‌سازی شده را که برای هر کاربر منحصر به فرد است تنظیم کند. این الگوریتم عواملی مانند نوع محتوایی که کاربران با آن درگیر هستند، حساب‌هایی که دنبال می‌کنند و مدت زمان تعامل آن‌ها را در نظر می‌گیرد تا محتوایی را که در فید آنها ظاهر می‌شود مشخص کند.

امتیاز مرتبط

برای تعیین ارتباط محتوا با کاربران، الگوریتم یک امتیاز مربوط به هر پست را اختصاص می دهد. این امتیاز بر اساس عوامل مختلفی مانند نوع محتوا، زمان پست، میزان تعامل و رفتار گذشته کاربر است. پست‌هایی که امتیاز مربوط به بالاتری دارند، بیشتر در بالای فیدهای کاربران ظاهر می‌شوند، در حالی که پست‌هایی که امتیازات مرتبط کمتری دارند، به پایین فشار داده می‌شوند.

زمان و تازگی محتوا

الگوریتم اینستاگرام 2023 همچنان از کاهش زمان استفاده می کند، به این معنی که جدید بودن یک پست نیز یک عامل اساسی در دیده شدن آن است. این الگوریتم زمان سپری شده از زمان انتشار یک پست و میزان تعامل را برای تعیین موقعیت آن در فیدهای کاربران در نظر می گیرد. پست های جدیدتری که نرخ تعامل بالایی دریافت می کنند نسبت به پست های قدیمی با نرخ تعامل پایین اولویت دارند.

نوع محتوا

الگوریتم اینستاگرام در سال 2023 انواع خاصی از محتوا را نسبت به سایرین اولویت بندی می کند. به عنوان مثال، محتوای ویدیویی در مقایسه با تصاویر ثابت، دید بیشتری دارد. به همین ترتیب، استوری‌های اینستاگرام برجستگی بیشتری دارند و کاربران احتمالاً استوری‌هایی را از حساب‌هایی که اغلب با آن‌ها درگیر هستند، مشاهده می‌کنند.

هشتگ ها

هشتگ‌ها همچنان نقش مهمی در الگوریتم اینستاگرام در سال 2023 بازی می‌کنند. این الگوریتم از هشتگ‌ها برای دسته‌بندی محتوا و قابل کشف‌تر کردن آن برای کاربران استفاده می‌کند. اینستاگرام اکنون به کاربران اجازه می دهد تا هشتگ های خاصی را دنبال کنند، به این معنی که پست هایی که از این هشتگ ها استفاده می کنند بیشتر در فید کاربران ظاهر می شوند. با این حال، این الگوریتم همچنین پست‌هایی را که از هشتگ‌های نامربوط یا اسپم استفاده می‌کنند جریمه می‌کند، که می‌تواند به دید پست آسیب برساند.

رتبه بندی و امتیاز

تعامل کاربر همچنان یک عامل حیاتی در الگوریتم اینستاگرام در سال 2023 باقی می‌ماند. این الگوریتم محتوایی را که سطوح بالایی از تعامل را دریافت می‌کند، مانند لایک‌ها، نظرات، اشتراک‌گذاری‌ها و ذخیره‌ها در اولویت قرار می‌دهد. هر چه یک پست تعامل بیشتری دریافت کند، امتیاز مربوط به آن بالاتر است و احتمال اینکه در فیدهای کاربران ظاهر شود بیشتر می شود.

ارتباط با کاربران

الگوریتم اینستاگرام 2023 تاکید بیشتری بر ایجاد روابط بین کاربران و تولیدکنندگان محتوا دارد. این الگوریتم محتوای حساب‌هایی را که کاربران اغلب با آن‌ها درگیر هستند، مانند نظر دادن، لایک کردن و اشتراک‌گذاری، اولویت‌بندی می‌کند. تولیدکنندگان محتوا که از طریق پاسخ دادن به نظرات و پیام‌های مستقیم با فالوورهای خود در تعامل هستند، احتمال بیشتری دارد که پست‌هایشان در فیدهای کاربران نمایش داده شود.

محتوای حمایت شده

محتوای حمایت‌شده نیز نقش مهمی در الگوریتم اینستاگرام در سال 2023 ایفا می‌کند. برندهایی که برای پست‌های حمایت‌شده پول پرداخت می‌کنند، دید بیشتری دریافت می‌کنند، اما این الگوریتم ارتباط محتوای حمایت‌شده برای کاربران را نیز در نظر می‌گیرد. پست‌های حمایت‌شده که به علایق و ترجیحات کاربران مرتبط هستند، بیشتر در فیدهای آن‌ها ظاهر می‌شوند، در حالی که محتوای حمایت‌شده نامربوط یا اسپم جریمه می‌شوند.

اینفلوئنسرها

اینفلوئنسرها همچنان در سال 2023 تأثیر قابل توجهی بر الگوریتم اینستاگرام دارند. این الگوریتم محتوای اینفلوئنسرها با نرخ تعامل بالا و دنبال کننده وفادار را در اولویت قرار می دهد. اینفلوئنسرهایی که محتوای باکیفیت تولید می‌کنند که با مخاطبانشان طنین انداز می‌شود، احتمال بیشتری دارد که پست‌هایشان در فیدهای کاربران ظاهر شود.

عوامل موثر بر الگوریتم های اینستاگرام

چندین فاکتور کلیدی وجود دارد که الگوریتم اینستاگرام در این هنگام تعیین اینکه چه محتوایی را به کاربران نشان می دهند در نظر می گیرند. این فاکتور ها شامل موارد ذیل هستند :

1.ارتباط : الگوریتم های اینستاگرام محتوایی را که به هر کاربر مرتبط است اولویت بندی می کند. این شامل محتوای حساب‌هایی است که کاربر دنبال می‌کند و همچنین محتوایی که به علایق و فعالیت‌های او در پلتفرم مرتبط است.

2. تعامل : الگوریتم‌های اینستاگرام همچنین محتوای جذاب را در اولویت قرار می‌دهند، مانند پست‌هایی که لایک‌ها، نظرات و اشتراک‌گذاری‌های زیادی دریافت می‌کنند. این به این دلیل است که اینستاگرام می‌خواهد محتوایی را به کاربران نشان دهد که احتمالاً با آن تعامل دارند و از آن لذت می‌برند.

3. رابطه :  الگوریتم های اینستاگرام همچنین رابطه بین کاربر و اکانت ارسال کننده محتوا را در نظر می گیرند. به عنوان مثال، محتویات حساب‌هایی که کاربر مرتباً با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کند (مانند لایک کردن، نظر دادن یا اشتراک‌گذاری پست‌های خود) به احتمال زیاد در فید کاربر نشان داده می‌شود. در این باره به زبان ساده تر اگر بگوییم اکانت هایی که ما مدام با آنها در اولویت روزانه خود با آنها یر و کار داریم و همیشه به آنها سرمی زنیم ملاک هستند.

4. به موقع بودن : الگوریتم های اینستاگرام همچنین محتوای به موقع و جاری را در اولویت قرار می دهند، زیرا کاربران بیشتر با محتوای مرتبط با علایق و فعالیت های فعلی خود درگیر می شوند. بیشتر در این رابطه منظور از محتوایی است که مورد نیاز مخاطب باشد. اما سوال این است که اینستا گرام از کجا می داند کدام محتوا مورد نیاز ما مخاطبین بوده ؟ سیگنال مهم در این رابطه میزان به اشتراک گذاری و ذخیره شدن توسط مخاطبین است. با دریافت این سیگنال اینستا به سدگی متوجه میزان کاربردی بودن یک محتوا و محبوبیت یک اکانت می شود.

5. محبوبیت : الگوریتم های اینستاگرام محبوبیت و ترند بودن محتوا و محبوبیت اکانت ارسال کننده آن را نیز در نظر می گیرند. برای مثال، محتویات حساب‌های دارای تعامل بالا با مخاطبین به احتمال زیاد به کاربران بیشتری نشان داده می‌شود، همچنین محتوایی که در حال ترند یا توجه زیادی است و بین مخاطبین دست به دست می شوند یا برای همدیگر آنرا ارسال می کنند و نهایتا تعداد دفعات بالایی آنرا ذخیره می کنند.

الگوریتم اینستاگرام چیست

رتبه بندی اینستاگرام

ما می‌خواهیم کار بهتری در توضیح نحوه کار اینستاگرام انجام دهیم. تصورات غلط زیادی در مورد این موضوع وجود دارد و ما می‌دانیم که می‌توانیم کار بیشتری برای کمک به مردم، به ویژه سازندگان محتوا، انجام دهیم تا بفهمند ما چه می‌کنیم.

امروز، ما در حال به‌روزرسانی پست اصلی خود هستیم تا اطلاعات بیشتری در مورد نحوه کار رتبه‌بندی در سراسر اینستاگرام ارائه دهیم و برخی ویژگی‌های جدید را که در پاسخ به بازخورد سازندگان محتوا ایجاد کرده‌ایم به اشتراک بگذاریم. این ویژگی‌های جدید به بهبود تجربه‌ای که مردم در کل برنامه دارند کمک می‌کند.

به زبان ساده:

اینستاگرام می‌خواهد نحوه رتبه‌بندی محتوا را در پلتفرم خود برای همه روشن کند، به خصوص برای سازندگان محتوا. اینستاگرام می‌خواهد اطمینان حاصل کند که همه افراد تجربه خوبی در استفاده از برنامه دارند و محتواهایی را می‌بینند که برای آن‌ها مهم است.

رتبه بندی اینستاگرام

دوره پیشنهادی اینستاگرام

دوره اختصاصی آموزش ورود به اکسپلور اینستاگرام ریلزنورد شامل صفر تا 100 برنامه ریزی و تحقیق محتوا بعلاوه تکنیک های اکسپلور میلیونی.

نحوه رتبه بندی پست ها در فید

فید اینستاگرام خانه شخصی‌سازی‌شده شما برای پیگیری دوستان، خانواده و علایق‌تان است. این بدان معناست که فید شما ترکیبی از محتوای حساب‌هایی است که انتخاب کرده‌اید دنبال کنید، محتوای توصیه‌شده از حساب‌هایی که فکر می‌کنیم از آن‌ها لذت خواهید برد و تبلیغات. شما همچنین ترکیبی از ویدئوها، عکس‌ها و چرخ فلک‌ها را مشاهده خواهید کرد.

هر الگوریتم رتبه‌بندی اینستاگرام را می‌توان به چند مرحله تقسیم کرد.

  1. تعریف مجموعه موارد برای رتبه‌بندی: در مورد فید، ما پست‌های اخیر به اشتراک گذاشته شده توسط افرادی که دنبال می‌کنید، و همچنین پست‌هایی از حساب‌هایی را که هنوز دنبال نمی‌کنید، اما فکر می‌کنیم ممکن است به آن‌ها علاقه داشته باشید، در نظر می‌گیریم. ما تعیین می‌کنیم که ممکن است به چه چیزی علاقه داشته باشید، بر اساس عوامل مختلف، از جمله آنچه را که اخیراً دنبال کرده‌اید، دوست داشته‌اید یا با آن تعامل داشته‌اید. ما این تجربه را برای شما شخصی‌سازی می‌کنیم تا سعی کنیم بین محتوای حساب‌هایی که دنبال می‌کنید و محتوای حساب‌هایی که دنبال نمی‌کنید اما ممکن است به آن‌ها علاقه داشته باشید، تعادل ایجاد کنیم.

  2. جمع‌آوری اطلاعات: بعد، تمام اطلاعاتی را که در مورد آنچه پست شده است، افرادی که این پست‌ها را ایجاد کرده‌اند و ترجیحات شما داریم، جمع‌آوری می‌کنیم. ما همچنین شروع به بررسی عوامل دیگری مانند فرمت کرده‌ایم، بنابراین اگر متوجه شویم که عکس‌ها را ترجیح می‌دهید، عکس‌های بیشتری به شما نشان می‌دهیم. ما اینها را «سیگنال» می‌نامیم و هزاران مورد از آنها وجود دارد. آنها شامل همه چیز از زمان به اشتراک گذاری یک پست تا اینکه از تلفن یا وب استفاده می‌کنید تا اینکه چقدر ویدیوها را دوست دارید، می‌شوند.

  3. رتبه‌بندی پست‌ها: پس از جمع‌آوری تمام سیگنال‌ها، آن‌ها را وزن می‌کنیم تا مشخص کنیم هر پست چقدر برای شما مرتبط است. پنج سیگنال مهم در سراسر فید، به ترتیب تقریبی اهمیت، عبارتند از:

    • فعالیت شما: پست‌هایی که دوست داشته‌اید، به اشتراک گذاشته‌اید، ذخیره کرده‌اید یا نظر داده‌اید به ما کمک می‌کنند بفهمیم که ممکن است به چه چیزی علاقه داشته باشید.
    • اطلاعات در مورد پست: اینها سیگنال‌هایی هستند که هم مربوط به محبوبیت یک پست هستند – فکر کنید چند نفر آن را دوست داشته‌اند و چقدر سریع مردم آن را دوست دارند، نظر می‌دهند، به اشتراک می‌گذارند و ذخیره می‌کنند – و اطلاعات عادی‌تر در مورد خود محتوا، مانند زمان انتشار آن و اینکه چه مکان، در صورت وجود، به آن ضمیمه شده است.
    • اطلاعات در مورد فردی که پست را منتشر کرده است: این به ما کمک می‌کند تا بفهمیم که این شخص ممکن است برای شما چقدر جالب باشد و شامل سیگنال‌هایی مانند تعداد دفعاتی است که افراد در چند هفته گذشته با آن شخص تعامل داشته‌اند.
    • سابقه تعامل شما با کسی: این به ما می‌دهد که چقدر به طور کلی به دیدن پست‌های یک شخص خاص علاقه دارید. به عنوان مثال، اینکه آیا در پست‌های یکدیگر نظر می‌دهید یا خیر.

در نهایت، با استفاده از این سیگنال‌ها، ما یک رتبه‌بندی برای هر پست ایجاد می‌کنیم، که به ما کمک می‌کند تعیین کنیم که پست‌ها را در فید شما به چه ترتیبی نمایش دهیم.

رتبه بندی محتوا در اینستاگرام

پس از آن، مجموعه‌ای از پیش‌بینی‌ها انجام می‌دهیم. اینها حدس‌های آگاهانه درباره احتمال تعامل شما با یک پست به روش‌های مختلف هستند. حدوداً دوازده مورد از این موارد وجود دارد. در فید، پنج تعاملی که بیشتر از همه به آنها نگاه می‌کنیم این است که چقدر احتمال دارد چند ثانیه را روی یک پست بگذرانید، در مورد آن نظر دهید، آن را دوست داشته باشید، آن را به اشتراک بگذارید و روی عکس پروفایل کلیک کنید.

هر چه احتمال بیشتری داشته باشید که عملی را انجام دهید و هر چه آن عمل را سنگین‌تر وزن کنیم، پست را بالاتر در فید خواهید دید. ما به مرور زمان سیگنال‌ها و پیش‌بینی‌ها را اضافه و حذف می‌کنیم و تلاش می‌کنیم تا در نمایش آنچه به آن علاقه دارید بهتر شویم.

چند مورد وجود دارد که سعی می‌کنیم ملاحظات دیگری را نیز در نظر بگیریم. یک نمونه از این موارد زمانی است که سعی می‌کنیم از نمایش بیش از حد پست‌های یک شخص به صورت متوالی یا نمایش بیش از حد پست‌های پیشنهادی پی‌درپی جلوگیری کنیم.

ما همیشه می‌خواهیم به سمت دادن اجازه به مردم برای ابراز وجود خود حرکت کنیم، اما زمانی که کسی چیزی را پست می‌کند که ممکن است امنیت فرد دیگری را به خطر بیندازد، وارد عمل می‌شویم.

ما دستورالعمل‌های جامعه داریم که نه تنها برای فید، بلکه برای همه اینستاگرام اعمال می‌شود. این قوانین بر حفظ امنیت افراد متمرکز هستند. اگر چیزی را پست کنید که خلاف دستورالعمل‌های جامعه ما باشد و ما آن را پیدا کنیم، آن را حذف خواهیم کرد.

اگر این اتفاق به طور مکرر رخ دهد، ممکن است از استفاده از برخی ویژگی‌های اشتراک‌گذاری، مانند پخش زنده در اینستاگرام، جلوگیری کنیم و در نهایت ممکن است حساب شما را معلق کنیم. اگر فکر می‌کنید ما مرتکب اشتباه شده‌ایم – و ما اشتباه می‌کنیم – می‌توانید با پیروی از این مراحل اعتراض کنید.

در تلاش برای شفافیت بیشتر در مورد رتبه‌بندی، اخیراً دستورالعمل‌های خود را برای انواع محتوایی که در فید و استوری‌ها پایین‌تر می‌آوریم به اشتراک گذاشتیم.

این نوع محتوا شامل پست‌هایی می‌شود که سیستم‌های ما پیش‌بینی می‌کنند احتمالاً دستورالعمل‌های جامعه ما را نقض می‌کنند، محتوایی که توسط واقعیت‌یابان شخص ثالث رتبه‌بندی شده است (یا حساب‌هایی که به طور مکرر این محتوا را پست می‌کنند) و پست‌هایی که فکر می‌کنیم احتمالاً گزارش می‌کنید.

 این دستورالعمل‌ها بخشی از تعهد ما به پرورش یک جامعه امن‌تر و پاسخگویی به بازخورد مستقیم افراد است. می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد انواع محتوایی که در فید و استوری‌ها پایین‌تر رتبه‌بندی می‌کنیم در اینجا بیابید.

به زبان ساده رتبه بندی پستها در فید

اینستاگرام برای نمایش پست‌ها در فید شما از ترکیبی از عوامل مختلف استفاده می‌کند، از جمله اینکه چقدر احتمال دارد با یک پست تعامل داشته باشید (مانند دیدن آن، لایک کردن آن یا نظر دادن در مورد آن) و اینکه پست متعلق به چه کسی است. اینستاگرام همچنین سعی می‌کند از نمایش بیش از حد پست‌های یک شخص یا پست‌های پیشنهادی به صورت متوالی جلوگیری کند.

اینستاگرام همچنین دارای دستورالعمل‌هایی برای انواع محتوایی است که در فید و استوری‌ها پایین‌تر رتبه‌بندی می‌کند. این نوع محتوا شامل پست‌هایی می‌شود که سیستم‌های اینستاگرام پیش‌بینی می‌کنند احتمالاً دستورالعمل‌های جامعه را نقض می‌کنند، محتوایی که توسط واقعیت‌یابان شخص ثالث رتبه‌بندی شده است (یا حساب‌هایی که به طور مکرر این محتوا را پست می‌کنند) و پست‌هایی که اینستاگرام فکر می‌کند احتمالاً گزارش می‌کنید.

نحوه رتبه‌بندی استوری ها

استوری‌ها راهی برای به اشتراک گذاشتن لحظات روزمره و نزدیک‌تر شدن به افرادی است که به آنها اهمیت می‌دهید. استوری‌هایی که می‌بینید از افرادی هستند که انتخاب کرده‌اید دنبال کنید، و همچنین تبلیغات. مشابه فید، زمانی که به رتبه‌بندی استوری‌ها نگاه می‌کنیم، ابتدا همه استوری‌های بالقوه – به جز تبلیغات – به اشتراک گذاشته شده توسط حساب‌هایی که دنبال می‌کنید را تعریف می‌کنیم و هر استوری که دستورالعمل‌های جامعه ما را نقض می‌کند حذف می‌کنیم. سپس به سیگنال‌های ورودی مختلفی مانند موارد زیر نگاه می‌کنیم:

  • – سابقه مشاهده: این نشان می‌دهد که چقدر اغلب استوری‌های یک حساب را مشاهده می‌کنید تا بتوانیم استوری‌های حساب‌هایی را که فکر می‌کنیم نمی‌خواهید از دست بدهید، در اولویت قرار دهیم.
  • – سابقه تعامل: این نشان می‌دهد که چقدر اغلب با استوری‌های آن حساب تعامل دارید، مانند ارسال لایک یا DM.
  • – نزدیکی و ارتباط : این به رابطه شما با نویسنده به طور کلی و احتمال اینکه به عنوان دوست یا خانواده متصل باشید نگاه می‌کند.

 

بر اساس این سیگنال‌ها، مجموعه ای از پیش‌بینی‌ها در مورد استوری‌هایی که شما آن‌ها را مرتبط‌تر و ارزشمندتر می‌دانید انجام می‌دهیم – از جمله اینکه چقدر احتمال دارد روی یک استوری ضربه بزنید، به یک استوری پاسخ دهید یا به استوری بعدی بروید – تا تعیین کنیم کدام استوری‌ها بالاتر در استوری‌های شما نمایش داده می‌شوند. دستورالعمل‌های جامعه و دستورالعمل‌های ما برای انواع محتوایی که در فید و استوری‌ها پایین‌تر قرار می‌دهیم در اینجا نیز اعمال می‌شوند.

رتبه‌بندی استوری ها به زبان ساده

اینستاگرام از ترکیبی از عوامل مختلف برای رتبه‌بندی استوری‌ها استفاده می‌کند، از جمله اینکه چقدر احتمال دارد استوری‌ها را مشاهده کنید و با آن‌ها تعامل داشته باشید، و اینکه چقدر به فردی که استوری را منتشر کرده نزدیک هستید. اینستاگرام همچنین از دستورالعمل‌های جامعه برای حذف استوری‌هایی که دستورالعمل‌های آن را نقض می‌کنند استفاده می‌کند.

رتبه بندی استوری ها در اینستاگرام

نحوه رتبه بندی اکسپلور

اکسپلور برای کمک به شما در کشف چیزهای جدید طراحی شده است. این بخش از توصیه‌های عکس‌ها و ویدیوهایی تشکیل شده است که ما از حساب‌هایی که هنوز آن‌ها را دنبال نمی‌کنید، برای شما پیدا می‌کنیم.

باز هم، اولین قدمی که برمی‌داریم، تعریف مجموعه‌ای از پست‌ها برای رتبه‌بندی است. برای پیدا کردن عکس‌ها و ویدیوهایی که ممکن است به آنها علاقه داشته باشید، به فعالیت‌های گذشته شما مانند پست‌هایی که در گذشته لایک، ذخیره، به اشتراک گذاشته و نظر داده‌اید، نگاه می‌کنیم.

پس از اینکه گروهی از عکس‌ها و ویدیوهایی را پیدا کردیم که ممکن است به آنها علاقه داشته باشید، آنها را بر اساس میزان علاقه شما به هر کدام مرتب می‌کنیم، درست مانند رتبه‌بندی فید و استوری‌ها. بهترین راه برای حدس زدن اینکه چقدر به چیزی علاقه دارید، پیش‌بینی اینکه چقدر احتمال دارد کاری با آن پست انجام دهید، است. مهم‌ترین اقداماتی که در اکسپلور پیش‌بینی می‌کنیم شامل لایک‌ها، ذخیره‌ها و اشتراک‌گذاری‌ها است.

سیگنال های اکسپلور اینستاگرام

مهمترین سیگنال‌هایی که نگاه می‌کنیم، به ترتیب تقریبی اهمیت، عبارتند از:

  • – اطلاعات در مورد پست: در اینجا به نظر می‌رسد که یک پست چقدر محبوب است. اینها سیگنال‌هایی مانند تعداد و سرعت لایک، کامنت، اشتراک‌گذاری و ذخیره‌سازی پست توسط افراد دیگر است. این سیگنال‌ها در اکسپلور بسیار مهم‌تر از فید یا استوری‌ها هستند.
  • – فعالیت شما در اکسپلور: اینها سیگنال‌هایی مانند پست‌هایی که لایک، ذخیره، به اشتراک گذاشته یا در مورد آنها نظر داده‌اید و نحوه تعامل شما با پست‌ها در اکسپلور در گذشته هستند. اگر با نوع خاصی از پست تعامل دارید، سعی می‌کنیم محتوای مشابه بیشتری را به شما نشان دهیم که شبیه به پست اصلی است که با آن تعامل داشتید.
  • – سابقه تعامل شما با فردی که پست را منتشر کرده است: به احتمال زیاد این پست توسط کسی به اشتراک گذاشته شده است که شما هرگز نام او را نشنیده‌اید، اما اگر با او تعامل داشته باشید، این به ما نشان می‌دهد که چقدر ممکن است به آنچه او به اشتراک گذاشته است علاقه داشته باشید.
  • – اطلاعات در مورد فردی که پست را منتشر کرده است: اینها سیگنال‌هایی مانند تعداد دفعاتی است که افراد در چند هفته گذشته با آن شخص تعامل داشته‌اند، تا به یافتن محتوای جذاب از طیف گسترده‌ای از افراد کمک کند.

اکثر محتوایی که در اکسپلور خواهید دید از افرادی است که دنبال نمی‌کنید، که این موضوع پویایی را زمانی که با چیزی مشکل ساز برخورد می‌کنید تغییر می‌دهد. اگر دوستی که دنبال می‌کنید چیزی توهین‌آمیز به اشتراک بگذارد و شما آن را در فید خود ببینید، این موضوع بین شما و دوستتان است (و شما این گزینه را دارید که آن شخص را آنفالو، بلاک، میوت، مخفی یا گزارش کنید). با این حال، ما می‌خواهیم احتمال دیدن محتوای توهین‌آمیز در اکسپلور را کاهش دهیم، زیرا این محتوایی است که ما از افرادی به شما توصیه می‌کنیم که هنوز انتخاب نکرده‌اید آن‌ها را دنبال کنید.

به همین دلیل، علاوه بر دستورالعمل‌های جامعه خود، قوانینی در مورد آنچه در مکان‌هایی مانند اکسپلور، ریلز، جستجو، پست‌های پیشنهادی در فید و حساب‌های پیشنهادی توصیه می‌کنیم، داریم. ما به اینها دستورالعمل‌های توصیه خود می‌گوییم. پست‌هایی که خلاف دستورالعمل‌های توصیه ما هستند در اینستاگرام مجاز هستند، اما برخی

افراد ممکن است آن‌ها را حساس یا توهین‌آمیز تلقی کنند.برای مثال، هدف ما این است که چیزهایی مانند محتوایی که خشونت را نشان می‌دهد، مانند مبارزه مردم، یا محتوایی که نشان‌دهنده استفاده از محصولات تنظیم‌شده خاصی، مانند دخانیات، محصولات ویپ یا داروهای دارویی است، توصیه نکنیم.

اگر پست کسی برخلاف دستورالعمل‌های توصیه ما باشد، سعی می‌کنیم از نمایش آن پست در جایی که محتوای توصیهی می‌کنیم جلوگیری کنیم.

اگر یک حساب کاربری به طور مکرر محتوایی منتشر کند که برخلاف دستورالعمل‌های توصیه یا دستورالعمل‌های جامعه ما باشد، هیچ یک از پست‌های آن‌ها برای مدت زمانی واجد شرایط توصیه نخواهد بود. وضعیت حساب بهترین راه برای درک این موضوع است که آیا حساب و محتوای شما واجد شرایط توصیه در اینستاگرام است یا خیر.

نحوه رتبه بندی در اکسپلور اینستاگرام

نحوه رتبه‌بندی ریلز

ریلز نیز برای کمک به شما در کشف چیزهای جدید، با تاکید بر سرگرمی، طراحی شده است. درست مانند اکسپلور، اکثر آنچه می بینید از حساب هایی است که دنبال نمی کنید. بنابراین ما یک فرآیند بسیار مشابه را طی می کنیم که در آن ابتدا ریلزهایی را که فکر می کنیم ممکن است دوست داشته باشید، تهیه می کنیم و سپس آنها را بر اساس اینکه فکر می کنیم برای شما جالب هستند، مرتب می کنیم.

برای پیدا کردن ریلزهای سرگرم کننده، از مردم نظرسنجی می کنیم و می پرسیم که آیا ریلز خاصی را ارزش وقت یا سرگرم کننده می دانند یا خیر، و از بازخوردها برای بهتر شدن در تشخیص آنچه مردم را سرگرم می کند، می آموزیم. مهمترین پیش‌بینی‌هایی که ما انجام می‌دهیم این است که چقدر احتمال دارد یک ریل را دوباره به اشتراک بگذارید، یک ریل را تا آخر تماشا کنید، آن را لایک کنید و به صفحه صوتی بروید (به عنوان نماینده‌ای از اینکه آیا ممکن است الهام گرفته شوید تا ریل خود را بسازید یا خیر). مهم‌ترین سیگنال‌ها، به ترتیب تقریبی اهمیت، عبارتند از:

  • – فعالیت شما: ما چیزهایی مانند ریلزهایی را که اخیراً دوست داشته‌اید، ذخیره کرده‌اید، دوباره به اشتراک گذاشته‌اید، در مورد آنها نظر داده‌اید و با آنها تعامل داشته‌اید را بررسی می‌کنیم. این سیگنال‌ها به ما کمک می‌کنند بفهمیم چه محتوایی ممکن است برای شما مرتبط باشد.
  • – سابقه تعامل شما با فردی که پست را منتشر کرده است: همانطور که در Explore، احتمالاً این ویدیو توسط کسی ساخته شده است که شما هرگز نام او را نشنیده‌اید، اما اگر با او تعامل داشته باشید، این به ما نشان می‌دهد که چقدر ممکن است به آنچه او به اشتراک گذاشته است علاقه داشته باشید.
  • – اطلاعات در مورد ریلز: اینها سیگنال‌هایی در مورد محتوای داخل ویدیو مانند آهنگ صوتی یا تصاویر ویدیو، و همچنین محبوبیت هستند.
  • – اطلاعات در مورد فردی که پست را منتشر کرده است: ما سیگنال‌های محبوبیت مانند تعداد دنبال‌کنندگان یا سطح تعامل را برای کمک به یافتن محتوای جذاب از طیف گسترده‌ای از افراد و دادن فرصت به همه برای یافتن مخاطبان خود در نظر می‌گیریم.

همین دستورالعمل‌های توصیه‌ای که برای اکسپلور اعمال می‌شود، برای ریلز نیز اعمال می‌شود. ما به دلایل دیگری، مانند ریلزهای با وضوح پایین یا واترمارک شده، ریلزهایی که بی صدا هستند یا حاشیه دارند، ریلزهایی که اکثراً متن هستند، ریلزهایی که بر مسائل سیاسی تمرکز می کنند، یا ریلزهایی که قبلاً در اینستاگرام منتشر شده اند، هدفمان این است که برخی از ریلزها را کمتر قابل مشاهده کنیم.

منبع موارد انتهایی مقاله خلاصه ای از سایت اینستا درباره رتبه بندی اینستاگرام لینک پایین.

https://about.instagram.com/blog/announcements/instagram-ranking-explained

الگوریتم اینستاگرام مجموعه ای از دستورالعمل ها برای نحوه و زمان نمایش محتوای خاص به هر کاربر است. این الگوریتم صدها عامل مانند تاریخچه تعاملات کاربر، مکان ها، استوری ها، دستگاه متصل شده به اینستا، ترندها، ارتباطات، محبوبیت و غیره را در نظر می گیرد. پیشنهادی میکنم این مطلب را برای یادگیر هم بخوانید.

مهم ترین به روز رسانی در الگوریتم های اینستاگرام در سال 2023 این است که آنها به صورت همه جانبه در ریلز اینستاگرام متمرکز شده اند. اگر روی Reels تمرکز نمی کنید، حساب خود را از آمار های بالا دست می دهید. IGTV مرده است، به این معنی که نمی‌توانید ویدیوهای افقی یا طولانی را نمایش دهید زیرا اینستاگرام فرمت ویدیوی کوتاه را بیش از هر چیز در اولویت قرار داده است.

روشهای زیادی برای ورود به الگوریتم اینستاگرام در سال 2023 وجود دارد از جمله ارسال محتوای یونیک در ریلز ها ، پست ها و انجم تبلیغات هدفمند. البته بدون وجود آموزش صفر تا صد اینستاگرام قطعا ترافیک بوجود آموده در پیج شما تبدیل به فالورهایی روح می شوند که نه مطالب شما را خواهند دید و نه منجر به فروش محصولات و خدمات شما میشوند.

بنابر این دوره اختصاصی اینستانورد مستر ریبوار با 650 دقیقه آموزش اختصاصی در زمینه توسعه کسبو کار شما در اینستاگرام می تواند به دلیل آموزش صف تا صد ماجرا اینستاگرام مارکتینگ جهت این سه مورد باشد. 

  1. جذب فالور با رعایت و آموزش الگوریت
  2. درگیر کردن مخاطب های جذب شده در پیج
  3. تبدیل کردن مخاطب به مشتری در استوری ها
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *