آموزش ریلز اینستاگرام ویدئویی و قدم به قدم

امروز با شما هستیم با یک مقاله درجه یک از سری مقالات مهمی که برای حل مشکلات خیلی از افراد پر کاربرد و کاربردی است درباره آموزش ریلز اینستاگرام یکی از قابلیت‌های جدید و پرطرفدار اینستاگرام که همه ازش صحبت می کنند. بله، منظورم ریلز (Reels) دیگه همونی که تو گوگل ترانسلیت میزنی مینویسه قرقره هههه. شاید خودتم تا حالا ریلز های خفت با بازدید میلیونی رو تو صفحه اکسپلور یا پروفایل رفیقتون دیده باشید که این ویدئو ها دو دلیل برای بازدید خوبشون هست.

 دلیل اول این آمار واقعیه به دلیل اینکه دوره آموزش اینستاگرام رفتن و بلد بودن چیکار کنن ، دلیل دوم این آمار واقعی نیست و ممکنه فیک آمار زده باند از میزان تعامل های افراد در کامنت و مشارکت تو پیجشون مشخصه و خواسته باشید شما هم این ویدیو‌ها رو بسازید و به آمار عالی بگیرید. خوب نمیدونی چطور ریلز بسازی که امارت بترکونه ؟ هم ادامه مطلب کا نکاتش رو گفتم هم ویدئو رو ببین که اکسپلور رو رنده کنی مثل آمارهایی که من گرفتم.

نگران نباش، مستر ریبوار رفیقت تواین مقاله به شما آموزش کامل و جامع ریلز اینستاگرام را خواهد داد. شما در این یاد می گیرید که ریلز چیه، چطور میشه  ویدیو‌های ریلز رو با امار بالا ساخت، ویرایش و منتشر کنید. چطور میشه با استفاده از ریلز اکانت خود را رشد بدین ولی خفن و فالور بگیرید و چطور می تونید با الگوریتم ریلز اینستاگرام آشنا بشید. پس با رفیقت همراه شو تا آموزش قدم به قدم ریلز اینستاگرام رو تو هم رنده کنی.

آموزش ریلز اینستاگرام
آموزش صفر تا صد ریلز اینستاگرام
آموزش 0 تا صد ریلز اینستاگرام
آموزش 0 تا 100 ریلز اینستاگرام

دوره پیشنهادی

الگوریتم ریلز اینستاگرام که به عنوان یکی از پیچیده ترین الگوریتم ها بین شبکه های اجتماعی شناخته شده، برای کسب موفقیت در این پلتفرم بسیار مهم است. تا حدودی میتوان اشاره کرد که این الگوریتم با توجه به عواملی مانند واچ تایم ، تعداد لایک، نظرات، اشتراک گذاری و ذخیره شده محتوا ، تعیین می‌کند که کدام پست‌ها برای کاربران در اکسپلور مهم‌تر و قابل مشاهده خواهند بود پ.

در مورد دوره آموزش اکسپلور اینستاگرام و رشد پیج با ریلز، می‌توانید با استفاده از تکنیک های اختصاصی ریلزنورد ، یادگیری روش‌هایی برای اکسپلور رفتن و زیاد کردن فالوورها پیج اینستاگرام را تجربه کنید. این دوره شامل آموزش‌هایی در مورد اصول پایه‌ای ریلز، شناخت الگوریتم، پیاده‌سازی تکنیک نوتیفیکیشن و ویدئو مرحله ای است.

با استفاده از این دوره، می‌توانید به صورت کامل با ابزارهای ریلز برای تحلیل و بهبود عملکرد پیج اینستاگرام خود آشنا شوید. برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام در دوره آموزشی اکسپلور و زشد پیج با ریلز، می‌توانید به عکس همین کادر مراجعه کنید.

برای اینکه نتایج بهتر و  بازدید بیشتری تو استوری رو داشته باشید بهتون پیشنهاد میکنم سوال ریپلای خور استوری استفاده کنید که نمونه های زیادی رو در ادامه همین مطلب قرار دادیم. در ادامه این مطلب از سایتمون بیش از 100 سوال برای دریافت بیشترین میزان ریپلای میتونید دسترسی داشته باشید. برای ورود به این مطلب روی تصویر انگشت بذارید.

الگوریتم ریلز اینستاگرام چطور کار می کند ؟

برای اینکه درک بهتری از الگوریتم های اینستاگرام داشته باشید بله یک الگوریتم نیس چندین الگوریتم داره اینستاگرام برای مثال الگوریتم ریلز باید این مقاله از وبلاگ اینستاگرام رو بخونی که لینکش رو گذاشتم.

Shedding More Light on How Instagram Works

البته مختصر و مفیدشو به زبان خودمونو اینجا نوشتم بخون : یکی از اشتباهات اصلی که می‌خواهیم برطرف کنیم، وجود “الگوریتم” است. اینستاگرام یک الگوریتم واحد ندارد که تمام فعالیت‌ها و محتواهایی که در برنامه مشاهده می‌شوند را نظارت کند. ما از تنوعی از الگوریتم‌ها، طبقه‌بندها و فرآیندها استفاده می‌کنیم، هرکدام با هدف خاص خود. ما می‌خواهیم بهترین استفاده را از وقت شما ببریم و باور داریم که استفاده از فناوری برای شخصی‌سازی تجربه شما بهترین راه برای این کار است.

تو وبلاگشون میگه : وقتی در سال ۲۰۱۰ اینستاگرام را راه‌اندازی کردیم، آن زمان تنها یک جریان تک تک عکس‌ها بود که براساس ترتیب زمانی نمایش داده می‌شد. اما با پیوستن بیشتر افراد و به اشتراک گذاری بیشتر، برای بیشتر افراد غیرممکن شد که همه چیز را ببینند، فقط حتی تمامی ارسال‌هایی که در اهتمام آن‌ها بود. تا سال ۲۰۱۶، افراد ۷۰٪ از تمام ارسال‌هایشان در صفحه پیام‌ها را از دست می‌دادند، از جمله تقریباً نیمی از ارسال‌های از ارتباط‌های نزدیکشان. بنابراین ما یک صفحه پیام طراحی و معرفی کردیم که ارسال‌ها را بر اساس آنچه شما بیشتر اهمیت می‌دهید، رتبه‌بندی می‌کند.

هر بخش از برنامه – صفحه پیام‌ها، کاوش، ریلز – از الگوریتم خود استفاده می‌کند که بر اساس نحوه استفاده مردم از آن طراحی شده است. مردم تمایل دارند در داستان‌ها دنبال دوستان نزدیک خود باشند، اما در کاوش می‌خواهند چیزی کاملاً جدید کشف کنند. ما در بخش‌های مختلف برنامه رتبه‌بندی را بر اساس نحوه استفاده مردم از آنها متفاوت می‌کنیم.

نحوه رتبه بندی ریلز

ریلز برای سرگرمی شما طراحی شده است. همانند کاوش، بیشترین محتوا که مشاهده می‌کنید، از حساب‌هایی است که دنبال نمی‌کنید. بنابراین ما ابتدا ریل‌هایی را که فکر می‌کنیم شما ممکن است دوست داشته باشید، جستجو می‌کنیم و سپس آن‌ها را بر اساس جذابیتی که برای شما دارند، مرتب می‌کنیم.

اما درباره ریلز، به خصوص بر روی آنچه ممکن است شما را سرگرم کند، تمرکز داریم. ما از نظرات مردم سوال می‌کنیم و از آن‌ها می‌پرسیم که آیا یک ریل خاص سرگرم کننده یا خنده دار است و از بازخوردها برای بهتر شدن در فهمیدن آنچه مردم را سرگرم می‌کند، با توجه به خلق کنندگان کوچکتر، استفاده می‌کنیم.

مهمترین پیش‌بینی‌هایی که انجام می‌دهیم شامل این است که چقدر احتمال دارد که شما یک ریل را تا انتها تماشا کنید، آن را لایک کنید، بگویید که سرگرم کننده یا خنده دار بوده است و به صفحه صدا بروید (نشانگری برای اینکه آیا ممکن است برای ساخت ریل خود الهام بگیرید یا خیر). مهمترین سیگنال‌ها، به تقریب در ترتیب اهمیت، عبارتند از:

 –  فعالیت شما. ما به مواردی مانند ریل‌هایی که اخیراً لایک کرده، نظر داده یا با آن‌ها در تعامل بوده‌اید نگاه می‌کنیم. این سیگنال‌ها به ما کمک می‌کنند تا متوجه شویم کدام محتوا ممکن است برای شما مربوط باشد. 

– تاریخچه تعامل شما با شخصی که ارسال کرده است. مانند کاوش، احتمالاً ویدیو توسط شخصی ساخته شده است که هرگز از آن شنیده‌اید، اما اگر با آن‌ها تعامل داشته باشید، احساس می‌کنیم چقدر علاقه‌مند به آنچه به اشتراک گذاشته‌اند می‌شوید. 

اطلاعات درباره شخصی که ارسال کرده است. ما به محبوبیت کمک می‌کنیم تا محتوای جذابی را از گروه‌های مختلف افراد پیدا کنیم و همه را برای پیدا کردن مخاطب خود شانسی بدهیم. دستورالعمل‌های توصیه‌کننده که برای کاوش معتبر هستند، برای ریلز نیز اعمال می‌شود. 

دستور العمل‌های توصیه ÷ننده هم که برای کاوش معتبر هستند، برای ریلز نیز اعمال می شود. همچنین از توصیه کردن ریل‌ها به دلایل دیگری مانند ریل های با وضوح پایین یا با علامت واترمارک، ری

ز هایی که بیصدا هستند یا حاوی حاشیه ها هستند ریلز هایی که بیشتری متن دارند یا ریلز که بر روی مسائل سیاسی تمرکز دارند یا توسط اشخاص سیاسی، احزاب یا مقامات دولتی – یا به نیابت از آنها – ساخته شده اند، خودداری می کنیم.

ریلز اینستاگرام چیست؟

بزار بگم ریلز اینستاگرام یه چیزیه که باهاش میتونی ویدیوهای کوتاه و سرگرم‌کننده بسازی و با استفاده از فیلترها و ابزارهای خود ریلز ، اونارو ضبط، ویرایش و منتشر کنی. ویدیوهای ریلز معمولاً حداکثر 90 ثانیه طول دارن و همراهشون موزیک پس‌زمینه هم دارن. این ویدیوها رو میتونی تو فیدت، صفحه اکسپلور یا همون هشتگهات به اشتراک بذاری.

ریلز یه راه خوبه برای جلب توجه، رشد اکانت و جذب فالور. همچنین با ریلز میتونی خلاقیت، شخصیت و استعدادت رو به نمایش بذاری. میتونی محتوای جذاب و دلچسبی بسازی و با دنیا به اشتراک بذاری.

پس ریلز چیه؟ ریلز یه فرصته. فرصتی برای شروع چالش‌های جدید، پاسخ به ترند‌های روز، به اشتراک گذاری داستانهایت و تبدیل شدن به یه ستاره مشهور اینستاگرام. پس چی منتظری؟ ادامه بده و از دست بخشهای مختلف این ابزار قدرتمند آگاه بشی.

مقایسه ریلز با استوری و پست

بیاین با هم درباره ریلز، استوری و پست صحبت کنیم. این سه نوع محتوا رو میتونید تو اینستاگرام استفاده کنید، اما چی فرق دارن؟ من بهتون توضیح میدم که چطور میتونید از هر کدوم بهترین استفاده رو بکنید. با من همراه باشید.

ریلز اینستاگرام

ریلز ویدیوهایی کوتاه و سرگرم‌کننده هستن که با استفاده از ابزار و فیلترهای ریلز میتونید اونارو ضبط، ویرایش و منتشر کنید. ریلز‌ها معمولاً حداکثر ۶۰ ثانیه طول دارن و با موسیقی پس‌زمینه همراهن. میتونید ریلز‌ها رو تو فیدتون، صفحه اکسپلور یا حتی استوری خودتون به اشتراک بذارید. ریلز‌ها خیلی مناسبن برای جلب توجه، رشد اکانت و جذب فالور.

استوری اینستاگرام

استوری‌ها هم ویدیوهای کوتاهی هستن که معمولاً حداکثر ۱۵ ثانیه طول دارن البته جدیدا شدن تا 1 دقیقه ولی هر ویدئو طوانی رو نباید استوری بذارید. استوری‌ها رو نمیتونید تو فیدتون قرار بدید، فقط بالای صفحه خودتون و دوستاتون قابل دسترسن. استوری‌ها بعد از ۲۴ ساعت حذف میشن مگر اینکه به عنوان هایلایت تو پروفایلتون ذخیره کنید. استوری‌ها خوبن برای نشون دادن لحظات روزمره، افزایش تعامل و نگه داشتن فالورهاتون روزانه.

پست اینستاگرام

پست‌ها هم عکس یا ویدیوهایی هستن که طولانی‌تر از بقیه هستن و معمولاً از ۶۰ ثانیه تا ۱۰ دقیقه طول میکشن. پست‌ها رو میتونید تو فیدتون قرار بدید و اونا به صورت دائمی تو پروفایلتون باقی میمونن. البته پست‌ها رو نمیتونید با موسیقی پس‌زمینه همراه کنید، ولی میتونید از IGTV استفاده کنید تا ویدیوهای بلندتر رو منتشر کنید. پست‌ها خوبن برای ارائه محتوای با کیفیت، نشون دادن شخصیت و افزایش اعتبار برند.

پس پس از مقایسه ریلز، استوری و پست، متوجه شدیم که هر کدوم مزایا و معایب خودشون رو دارن و به هدف و استراتژی شما بستگی داره که از کدوم استفاده کنید. تو بخش بعدی بهتون آموزش ساده‌ای میدم که چطور با ریلز کار کنید. پس با من همراه باشید.

آموزش ریلز اینستاگرام و قابلیت های reels

ریلز اینستاگرام یه چیز جدید و خیلی خفنه که میتونی باهاش ویدیوهای کوتاه و جذاب رو با دنیا به اشتراک بذاری. حالا من میخوام بهتون یه آموزش کامل درباره ریلز اینستاگرام بدم و بهتون نشون بدم چطور میتونید از امکانات مختلف ریلز استفاده کنید. با ما همراه باشید.

ضبط ویدیو ریلز

برای ضبط ویدیو با استفاده از ریلز، میتونید از چند روش استفاده کنید. یکی اینه که به تب ریلز توی صفحه اکسپلور برید و روی دکمه دوربین توی گوشه بالا سمت راست صفحه کلیک کنید. روش دیگه اینه که به صفحه اصلی خودتون برید و روی دکمه دوربین توی گوشه بالا سمت چپ صفحه کلیک کنید و بعد پایین صفحه روی ریلز کلیک کنید. هر دو روش بهتون وارد صفحه ضبط ویدیو میکنه و میتونید با لمس دکمه قرمز شروع به ضبط کنید.

ویرایش ویدیو

بعد از ضبط ویدیو، میتونید با استفاده از قابلیت‌های ریلز، ویدیوتون رو ویرایش کنید. چندتا قابلیت مهم ریلز وجود داره که میتونید ازشون استفاده کنید. با لمس آیکن نت موسیقی میتونید به گالری موسیقی دسترسی پیدا کنید و آهنگ دلخواهتون رو انتخاب کنید. میتونید طول و شروع آهنگ رو تغییر بدید و حتی صداتون رو با آهنگ ترکیب کنید. با لمس آیکن خط تیره میتونید سرعت ویدیو رو تغییر بدید.

اضافه کردن موسیقی

با لمس آیکن نت موسیقی، می‌توانید به گالری موسیقی دسترسی پیدا کنید و آهنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید. می‌توانید طول و شروع آهنگ را تغییر دهید و حتی می‌توانید صدای خود را هم با آن ترکیب کنید.

تغییر سرعت

میتونید سرعت رو کم یا زیاد کنید یا حتی حالت عادی رو انتخاب کنید. با لمس آیکن فلاش میتونید به گالری فیلترهای ریلز دسترسی پیدا کنید و فیلتر مورد نظرتون رو اعمال کنید. با لمس آیکن ساعت میتونید تایمر رو روشن کنید و زمان ضبط ویدیو رو تعیین کنید. همچنین میتونید فاصله شمارش معکوس رو هم انتخاب کنید. با فعال کردن تایمر، دیگه نیازی نیست دستتون رو روی دکمه قرمز نگه دارید و میتونید به راحتی ویدیوتون رو ضبط کنید.

اضافه کردن فیلتر ریلز

پبا لمس آیکن فلاش، می‌توانید به گالری فیلتر‌های reels دسترسی پیدا کنید و فیلتر مورد نظر خود را اعمال کنید. 

اضافه کردن تایمر

با لمس آیکن ساعت، می‌توانید تایمر را فعال کنید و مدت زمان ضبط ویدیو را تعیین کنید. همچنین می‌توانید فاصله شمارش معکوس را نیز انتخاب کنید. با فعال کردن تایمر، دیگر نیازی نیست دست خود را روی دکمه قرمز نگه دارید و می‌توانید به راحتی ویدیو خود را ضبط کنید.

اضافه کردن استیکر

با لمس آیکن استیکر میتونید به گالری استیکرهای ریلز دسترسی پیدا کنید و استیکر مورد نظرتون رو به ویدیو اضافه کنید. میتونید استیکرهای مختلفی مثل نظرسنجی، سوال، چالش، حالت احساسی، موقعیت مکانی و … رو به ویدیوتون اضافه کنید. با لمس آیکن Aa میتونید متنتون رو به ویدیو اضافه کنید. میتونید فونت، رنگ، اندازه و مکان قرارگیری متن رو تغییر بدید. همچنین میتونید با لمس آیکن چشم تعیین کنید که متنتون رو توی چه زمانهای ویدیو نشون بدید.

اضافه کردن متن

با لمس آیکن Aa، می‌توانید متن خود را به ویدیو اضافه کنید. می‌توانید فونت، رنگ، اندازه و محل قرارگیری متن را تغییر دهید. همچنین می‌توانید با لمس آیکن چشم، تعیین کنید که متن در چه زمان‌های ویدیو نمایش داده شود.

بعد از ویرایش ویدیو، مرحله بعدی اینه که ویدیوتون رو منتشر کنید. تو بخش بعدی بهتون نشون میدم چطور میتونید ویدیوتون رو توی صفحه خودتون یا توی صفحه اکسپلور به اشتراک بذارید. پس با من همراه باشید.

چگونه از ریلز اینستاگرام استفاده کنیم؟

شما که دوست جدید ریبوار شدی، میخوای بفهمی چطوری از ریلز اینستاگرام استفاده کنی و ویدیوهای جذاب و دیدنی بساز مگه نه ؟ حالا من توضیحات رو واست میذارم و نشون میدم که چجوری میتونی ویدیوها رو ضبط کنه، ویرایش کنی و منتشر کنی، پس با ما ریبوار همراه باشید.

حالا فک کن تازه اومدی اینستا باید یه تازه وارد چیکار کنه ؟ اول باید توی صفحه اکسپلور روی تب ریلز کلیک کنه. یا اگه میخواد توی صفحه اصلی باشه، بره روی دکمه دوربین توی بالا سمت چپ صفحه و بعد روی ریلز بزنه. هردوشون بهش وارد صفحه ضبط ویدیو میکنه.

توی اون صفحه میتونه با لمس دکمه قرمز ویدیوش رو شروع کنه. میتونه دکمه رو نگه داره که ضبط ادامه پیدا کنه و وقتی رهاش کنه، ضبط تموم بشه. همچنین میتونه با لغزاندن انگشتش روی صفحه، بزوم یا جابجا بشه.

بعد از ضبط ویدیو، باید ویرایشش کنه. تو بخش بعدی بهش نشون میدم که چطور میتونه از امکانات ریلز استفاده کنه و ویدیوی خودش رو زیبا و جذاب کنه. پس با من همراه باشید.

روش‌های مختلف برای ساخت ویدیو با استفاده از ریلز

اینجا قراره بهتون نشون بدم که چجوری میتونید ویدیوهای خفن و دلنشینی رو با استفاده از ریلز اینستاگرام بسازید. روش‌های خیلی ساده‌ای برای ساخت ویدیو با ریلز وجود داره و ما توی این قسمت قراره بهتون روش‌های مختلف رو بگیم و نکات مهم رو بهتون نشون بدیم که با استفاده از خلاقیت خودتون، چطور میتونید محتوای جذاب و جالبی بسازید. پس همراه ما باشید.

چگونه ریلز بسازیم؟

 

اوکی، الان قراره بهتون بگم که چجوری میتونید ویدیوهای باحال و خفن رو با استفاده از ریلز اینستاگرام بسازید. اولین روش اینه که از ویدیوهای آماده استفاده کنید. یعنی میتونید ویدیوهایی که قبلا ضبط کردید رو به صفحه ضبط ویدیو ببرید و اونا رو به عنوان ریلز منتشر کنید. فقط کافیه توی صفحه ضبط ویدیو، روی دکمه گالری که پایین صفحه هست بزنید و ویدیوی مورد نظرتون رو انتخاب کنید. بعدش هم میتونید با استفاده از قابلیت‌های ریلز، ویدیو رو ویرایش کنید و دلخواهتون بشه.

  • روش دوم استفاده از قالب‌های آماده است. یعنی میتونید از قالب‌های مختلفی که ریلز براتون فراهم کرده، استفاده کنید و با تغییر عکس، متن یا موسیقی، ویدیو رو شخصی سازی کنید. کافیه توی صفحه ضبط ویدیو، روی دکمه قالب که پایین صفحه هست بزنید و قالبی که دوست دارید رو انتخاب کنید. بعدش هم میتونید با لمس کردن صفحه، عکس، متن یا موسیقی قالب رو تغییر بدید.

  • روش سوم استفاده از چالش‌ها و ترند‌هاست. یعنی میتونید با دنبال کردن چالش‌ها و ترند‌های روز در ریلز، ویدیوهای جذاب و باحال بسازید و با دنیا به اشتراک بذارید. فقط کافیه از چالش‌ها و ترند‌های محبوبی که توی ریلز هستند، پیروی کنید و ویدیوهایتون رو باهاشون ساخته و به اشتراک بذارید.

اینا روشای ساده ای هستن که میتونید ازشون استفاده کنید و ویدیوهای باحالی بسازید. با من همراه باشید تا بقیه روشا رو هم بهتون بگم.

قابلیت های ریلز اینستاگرام

 

ریلز یکی از توانایی های جدید و پرطرفدار این پلتفرم است که به شما اجازه می‌دهد ویدیو‌های کوتاه و سرگرم کننده را با دنیا به اشتراک بگذارید. اما چه قابلیت هایی ریلز اینستاگرام برای شما فراهم کرده است؟ در این بخش، قصد داریم به شما قابلیت های ریلز اینستاگرام را معرفی کنیم و به شما نشان دهیم که چطور می‌توانید از آن‌ها برای ساخت ویدیو‌های جذاب و جالب استفاده کنید. با ما همراه باشید.

  • قابلیت اضافه کردن موسیقی : یکی از قابلیت های ریلز، اضافه کردن موسیقی به ویدیو‌ بدون مشکل کپی رایت و حذف شدن است. شما می توانید در ادامه ادیت ویدئو در بخش ریلز با لمس آیکن نت موسیقی، به گالری موسیقی دسترسی پیدا کنید و آهنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید. می توانید طول و شروع آهنگ را تغییر دهید و حتی می توانید صدای خود را هم با آن ترکیب کنید.
  • قابلیت تغییر سرعت: یک قابلیت دیگر ریلز اینستاگرام، تغییر سرعت ویدیو های خود است. شما میتوانید با لمس آیکن خط تیره، سرعت ویدیو خود را تغییر دهید. می توانید سرعت را کم یا زیاد کنید یا حالت عادی را انتخاب کنید. با تغییر سرعت، می توانید افکتهای جالب و خنده دار به ویدیو خود اضافه کنید.
  • قابلیت اضافه کردن فیلتر: یک قابلیت جذاب دیگر ریلز اینستاگرام، اضافه کردن فیلتر به ویدیو‌ های خود است. شما می توانید با لمس آیکن فلاش، به گالری فیلتر های reels دسترسی پیدا کنید و فیلتر مورد نظر خود را به ویدیو اضافه کنید. میتوانید فلاش را فعال یا غیرفعال کنید.
  • قابلیت اضافه کردن تایمر: یک قابلیت کاربردی دیگر ریلز اینستاگرام، اضافه کردن تایمر به ویدیو‌های خود است. شما می‌توانید با لمس آیکن ساعت، تایمر را فعال کنید و مدت زمان ضبط ویدیو را تعیین کنید. همچنین می‌توانید فاصله شمارش معکوس را نیز انتخاب کنید. 
  • قابلیت اضافه کردن استیکر: یک قابلیت جذاب دیگر در ریلز، اضافه کردن استیکر به ویدیو های خود است. شما میتوانید با لمس آیکن استیکر، به گالری استیکرهای reels دسترسی پیدا کنید و استیکر مورد نظر خود را به ویدیو اضافه کنید. می‌توانید استیکرهای مختلفی مانند نظرسنجی، سوال، چالش، حالت احساسی، موقعیت مکانی و … را به ویدیو خود اضافه کنید.
  • قابلیت اضافه کردن متن: یک قابلیت کاربردی دیگر ریلز اینستاگرام، اضافه کردن متن به ویدیو‌های خود است. شما می‌توانید با لمس آیکن Aa، متن خود را به ویدیو اضافه کنید. می‌توانید فونت، رنگ، اندازه و محل قرارگیری متن را تغییر دهید. همچنین می‌توانید با لمس آیکن چشم، تعیین کنید که متن در چه زمان‌های ویدیو نمایش داده شود.
  •  

نکات مهم در ساخت ریلز

 

ریلز یه چیز جدید و محبوب تو اینستاگرامه که بهت این امکان رو میده که ویدیوهای کوتاه و سرگرم کننده‌ای رو با دیگران به اشتراک بذاری. اما چه قابلیت های باحالی ریلز اینستاگرام برات فراهم کرده؟ تو این بخش قصد داریم بهت قابلیت های ریلز اینستاگرام رو معرفی کنیم و بهت نشون بدیم چطور میتونی ازشون برای ساخت ویدیوهای جذاب و جالب استفاده کنی.

–  قابلیت اضافه کردن موسیقی : یکی از قابلیت های ریلز اینه که میتونی به ویدیوت موسیقی اضافه کنی بدون اینکه مشکل کپی رایت و حذف بشه. تو بخش ویرایش ویدیو تو ریلز، با لمس آیکن نت موسیقی، به گالری موسیقی دسترسی پیدا میکنی و آهنگی که دوست داری رو انتخاب میکنی. میتونی طول و شروع آهنگ رو تغییر بدی و حتی صدات رو هم باهاش ترکیب کنی.

–  قابلیت تغییر سرعت : یه قابلیت دیگه ریلز اینه که میتونی سرعت ویدیوت رو تغییر بدی. با لمس آیکن خط تیره، میتونی سرعت ویدیوت رو تغییر بدی. میتونی سرعت رو کم یا زیاد کنی یا حتی حالت عادی رو انتخاب کنی. با تغییر سرعت، میتونی افکت های جالب و خنده دار به ویدیوت اضافه کنی.

–  قابلیت اضافه کردن تایمر : یه قابلیت مفید دیگه ریلز اینه که میتونی به ویدیوت تایمر اضافه کنی. با لمس آیکن ساعت، تایمر رو فعال میکنی و مدت زمان ضبط ویدیوت رو مشخص میکنی. همچنین میتونی فاصله شمارش معکوس رو هم انتخاب کنی. برای کسایی که تنها دارن ویدئو میگیرن و کسی نیست کمکشون کنه عالیه ازش استفاده کنید.

–  قابلیت اضافه کردن استیکر: یه قابلیت جالب دیگه تو ریلز، اضافه کردن استیکر به ویدیوته. با لمس آیکن استیکر، به گالری استیکرهای reels دسترسی پیدا میکنی و استیکری که دوست داری رو به ویدیوت اضافه میکنی. میتونی استیکرهای مختلفی مثل نظرسنجی، سوال، چالش، حالت احساسی، موقعیت مکانی و … رو به ویدیوت اضافه کنی.

–  قابلیت اضافه کردن متن: یه قابلیت مفید دیگه تو ریلز اینه که میتونی متن به ویدیوت اضافه کنی. با لمس آیکن Aa، متنت رو به ویدیوت اضافه میکنی. میتونی فونت، رنگ، اندازه و مکان قرارگیری متنت رو تغییر بدی. همچنین میتونی با لمس آیکن چشم، تعیین کنی که متنت کی وقت ها نشون داده بشه.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *