چطور پیج اینستاگرام رو آنالیز کنیم ؟

آنالیز و بررسی ساختار پیج کسب و کار یا شخصی به زبان ساده و بررسی ویدیویی در سایت مستر ریبوار رو میتونید در ادامه بسادگی خود شما هم انجام بدین و زودتر به جواب سوالتون “چطور پیج اینستاگرام رو آنالیز کنیم؟” برسید. همانطور که از اسم آنالیز پیدا است یعنی بررسی کردن و تو این بخش دوست دارم راجع به ساختار چندین پیج بررسی های مربوطه را انجام بدم. 

مخصوصاً در شرایط فعلی که کسی حاضر نیست و یا دوست ندارند تو این شرایط آنالیزی براتون انجام بدن مایل بودم برای رفع مشکلات اینستاگرامی و برای شد پیج های کسب و کار شما کمک کوچکی را انجام داده باشم.

البته خیلی وقت پیش آنالیز های خیلی متعددی در کمپین های قبلی انجام دادم و پیج های زیادی رو بررسی و آنالیز کردم و تعدادشان دیگه از دستم در رفته. توی همچین شرایط بحرانی برای کسب و کارهای اینترنتی این کار رو به عنوان یکی از مهارت های خودم به عنوان وظیفه به حساب میارم.

البته ممکنه سوالاتی برای شما پیش بیاد، که در ادامه این مطلب دوست دارم راجع به این مباحث بیشتر صحبت کنم و چندین آنالیز ویدئویی به صورت کامل را در اختیارتون قرار میدم. 

سوالات رایجی که راجع به آنالیز کردن وجود داره مثل موارد پایین هستند. البته اگر تو هم سوالی به ذهنم رسید که در لیست پایین وجود نداره میتونید توی بخش کامنت سوالت رو بنویسی حتماً سوالت در همین مطلب بروز رسانی خواهد شد.

معیار آنالیز پیج اینستاگرام چیه؟
آیا آنالیز کردن تاثیری در فروش دارد؟
از چه ابزاری برای آنالیز کردن استفاده کنیم؟
آنالیز کردن به رشد پیج کمک میکنه؟
سایت های آنلاین آنالیز پیج مفید هستند؟

نمایش ویدیو درباره نمونه آنالیز پیج اینستاگرام

نمونه آنالیز ویدئویی

برحسب تمام فاکتورهایی که در ادامه مطل به آن اشاره میکنم شما خودتان هم میتوانید ساختار پیج تان را بررسی کنید. هرچند ابزارهای آنلاین به وب سایت های زیادی برای بررسی ساختار پیجها وجود دارند. اما به نظرم تمام آن چیزی که از آنالیز این وب سایت ها و ابزارهای آنلاین به شما نمایش داده می شود خلاصه ای از همان ابزار این سایت پیج شماست. 

به نظر شخصی من تحلیل های بهتر و با دقت را می توان در یک پیج زمانی انجام داد که دسترسی به این سایت هم داشته باشیم که در مطلب کلی آنوزش آنالیز اینستاگرام راجع با ان اشاره کردم. در ادامه دعوت می کنم ویدیو های مربوط به آنالیز ساختاری پیج را در چندین کسب و کار مختلف ببینید.

چه معیاری برای ساختار پیج اهمیت دارد

 

اگر بخواهیم به شکل خیلی عامیانه و ساده به قضیه نگاه کنیم اینستاگرام یک شبکه اجتماعی که بیشتر برای سرگرم شدن هست. یعنی بیشتر افرادی که در این حیطه فعالیت می‌کنند و زمان سپری می‌کنند بیشتر برای سرگرم شدن یا بقولی درکنار سرگرم بودن به دست آوردن اطلاعات مورد نیاز شان در یک ویدئو یا عکس نوشته است. حال اگر بخواهیم کمی به صورت دید بازتر به قضیه نگاه کنیم ما چطور می توانیم هم افراد را در ویدئو ها و محتواهای خود سرگرم کنیم هم بیشتر آنها را در پیج خود نگه داریم.

اگر به جمله بالا به دقت نگاه کرده باشید یکی از اصول ماندگاری محتواها در اکسپلور اینستاگرام را نوشته بودم. هر چقدر بهتر بتوانید مخاطب ها را در پیج خود نگه دارید به همان اندازه هم می توانید انتظار ماندگاری محتواهایتان تان در اکسپلور را داشته باشید. اگر بخوام مثال کوچکی آورده باشم در شرایط فعلی وجود پیج های خبری برای انتقال اخبار جدید و دست اول بیشترین نرخ ماندگاری را به خود اختصاص داده اند.

حال این سوال پیش می آید که کدام پیج برای شما اهمیت بیشتری دارد؟ و زمان بیشتری را در آن پیج ها سپری می کنید؟ جواب خیلی باز هست هرچقدر ساختار یک پیج به لحاظ ظاهری و به لحاظ محتوا بهتر باشد طبیعت شما زمان بیشتری را در آن سپری میکنید. از خود شما هم می توانید با بررسی کردن چندین معیار درون پیج خود به نقطه قوت ها و نقطه ضعف های کسب و کار خود پی ببرید.

 
چطور پیج اینستاگرام رو آنالیز کنیم ؟

می تونید رو کمک من هم بعنوان یک آنالیز گر حرفه ای که در طی چند سال اخیر تونستم آنالیز بیش از 5000 پیج رو بعهده گرفتم و در پیج ثبت شده رکورد ها ، حساب ویژه باز کنید. برای یک مشاوره آنلاین اینستاگرام میتونم هم به شما آنالیز ویژه م رو تقدیم کنم هم گفتگوی تصویری راجع به رشد پیجتون داشته باشیم.

معمولا تو مشاوره هام سعیم بر این بوده زمان رو ملاک قرار ندم تا لپ مطلب آموزش و 100 دانشم رو در اختیارتون بذارم بتونید بعد دریافت نکات و تمرین ها رو ساده انجام بدین و نتایج عالی بدست بیارید.

معیار های آنالیز ساختار پیج

 

نکته ای که باید به آن اشاره کنم مهمترین بخش در پیج های اینستاگرامی خط کشیدن روی پیج هایی هست که الگوریتم اینستاگرام در آنها شکل گرفته است. اگر اشاره کوچکی داشته باشیم به الگوریتم اینستاگرام و نحوه چگونگی آن باید بگوییم ما مخاطب ها این الگوریتم را شکل داده ایم.

پس بسیاری از از پیج ها به دلیل مشهور بودن و یا داشتن اعتبار نظر مخاطبین، وایرال شدن محتوا ها، چهره های سرشناس،برندهای شناخته شده از جمله آن پیج هایی هستند که الگوریتم به خودی خود در آن شکل گرفته است. ممکن است نیازی به بررسی و آنالیز ساختاری پیج هم نداشته باشند چرا که خودش الگوریتم در آنها توسط مردم شکل گرفته است.

این آنالیز ساختاری پیج به درد پیج هایی میخوره که در بدو ورود به اینستاگرام یا در حال شکل گیری پیج هستند. ملاک اولیه که باید حتما در پیج خود بررسی کنید دیده شدن اولین محتوا ها در بدو ورود مخاطب به پیج شماست. یعنی به زبان خیلی ساده مخاطب با ورود به پیج شما اولین چیزی را که ملاک قرار می دهد هر آن چیزی که در جلوی چشمان تو چیده باشید.


البته نکته حائز اهمیت برای به دست آوردن آنالیزی مفید و مثمر ثمر در جهت رشد پیج کسب و کار شما این مورد است که برای هر پیجی باید آنالیز خواص همان پیج و کسب و کار را انجام داد. به قولی نمی توان آنالیز یک پیج را برای پیج دیگری انجام داد و موارد با همدیگر متفاوت هستند.

البته ممکن است در بعضی از از نکات عمومی با هم اشتراک داشته باشند پس از دیدن هر کدام از ویدیو ها و دریافت آنالیز برای شما مثمر ثمر خواهد بود. هرچند برای دریافت یک آنالیز حرفه ای و دریافت مشاوره آنلاین میتوانید از این بخش سایت هم برای رزرو کردن یک آنالیز مفید برای رشد کسب و کار خود بهره بگیرید.

عکس پیج اینستاگرام

 

اگر دقت کرده باشید در تعریفی از محتوا در بخش آموزش تولید محتوا راجع به این مسئله بیشتر صحبت کردم که هر آن چیزی که در جلوی چشم مخاطب برای انتقال یک پیام استفاده میشود مثل عکس،ویدیو، متن ، عکسنوشته و… می‌توان آنها را محتوا نامید.

ممکن است در حین گذاشتن یک عکس ساده برای پروفایل خود با هم چنین سوالاتی مواجه شوید؟

چه عکسی برای پروفایل بذارم ؟
عکس شخصی بهتره یا لوگو بذارم ؟
برای عکس پروفایل ابعاد مهمه ؟
چرا عکس پروفایل اینستاگرام بی کیفیت میشه ؟
چطور عکس پروفایل درست کنم ؟

هایلایت پیج اینستا

نمونه عالی و حرفه ای یک آنالیز پیج اینستاگرام رو تو این مطلب میتونی ببینی و یاد بگیری اونم با یه بررسی ساده و با ابزار هایی که معرفی کردم. البته برای دریافت یک نمونه حرفه ای بصورت ویدئویی هم بخش مشاوره میتونی رزرو کنید.

در ادامه ی مطلب درباره آنالیز پیج اینستاگرام در رابطه با همین سوالات بحث بخواهیم کرد پس دقت داشته باشید اولین محتوایی که به چشم مخاطب به صورت بولت شده نمایش داده می شود همان عکسی است که برای پیج اینستاگرامی خود انتخاب می کنید. شاید فاکتور های خیلی زیادی برای بررسی کردن عکس موجود باشد اما مهمترین آنها موارد ذیل هستند.

اگر دارای پیج شخصی هستید استفاده کردن است عکس واضح و تمام چهره خود شما.
اگر پیج کسب و کاری را دارید و نیت شما نشان دادن برند خود به مخاطبان است استفاده کردن از عکس یک لوگوی مناسب برند شما.
استفاده کردن از دو رنگ مناسب برای نشان دادن بهتر عکس پروفایل شما.
کادر عکس را تمام چهره نپوشانید و کمی فاصلی با دوربین را رعایت کنید
از تضاد رنگها و انتخاب دو رنگ استفاده کنید.
حتما از رنگ مناسب و نور پس زمینه غافل نشوید.
پس زمینه عکس را اصلا شلوق نکنید.
ترجیحا از دوربین سلفی بخاطر غیر طبیعی شدن چهره با تکنولوژی smooth یا صاف کردن را استفاده نکنید.

نام کاربری پیج User Name

 

مهمترین نکته ای که باید به آن اشاره کنم استفاده کردن از یک نام کاربری ساده یک بخشی و یا ترجیه چند بخشی است. ساده ترین مثالی که بخواهم برای شما بیاورم استفاده کردن از نام کاربری مستر ریبوار Mr Ribvar که در پیج آموزش اینستاگرام که به صورت دو بخشی بوده و برند شخصی خود را در پیجم استفاده کردم.

اگر چه فاکتورهای مهمی راجع به انتخاب نام کاربری طبق قوانین اینستاگرام وجود دارند که در پکیج راجع به آنها صحبت کردیم اما مهم ترین بخش آن استفاده نکردن از نام یک دامنه برای نام کاربری شماست.

بایوگرافی پیج اینستاگرام

برای مثال mrribvar.ir مستر ریبوار که نمی توان از آن در نام کاربری استفاده کرد زیرا دامنه در نام کاربری باید با اینستاگرام مکاتبه نمود و اگر آنها نام کاربری شما را تایید کردند در این صورت می‌توانید آن را استفاده کنید.

یکی از قوانین ساده اینستاگرام که راجع به آن صحبت کرده همین بحث است پس اگر شما از نام دامنه در نام کاربری خود استفاده کرده اید می توانید با مراجعه به بخش قوانین اینستاگرام راجع به این مطلب بخوانید. اگر الان هم از همین نوع نام کاربری برای پیج خود استفاده کرده اید جزو یکی از تخلفات ساده اینستاگرامی بحساب می آید.

یکی از مزیت های استفاده کردن از کلمات کلیدی جستجوی مخاطبین بر اساس همین کلمات در ذره بین یا اکسپلور اینستاگرام است. یعنی با استفاده کردن از کلمات درست شانس پیدا شدن اکانت شما برای مخاطبین افزایش پیدا می کند. 

البته سرچ اینستاگرام با کلمات کلیدی خود را فاکتور های ویژه ای دارد طبق قوانین اینستا که در پکیج وی آی پی vip آموزش اینستاگرام راجع به آن صحبت کردیم.

نام name

 

یکی از بخش های خیلی مهم بعد از ورود مخاطب به پیج شما نیم هست. استفاده کردن از کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کسب و کار شما می تواند تصویر ذهنی درستی را در مخاطب ایجاد کند. البته قبل ها محدودیت کاراکتر ای در این بخش وجود داشت که الان خوشبخت آن می‌توانید از تعداد بیشتر کلمات برای آن استفاده کنید. 

برای مثال همانطور که در تصویر پایین مشاهده میکنید استفاده کردن از کلمه کلیدی آموزش کسب و کار اینترنتی و آموزش اینستاگرام در نیم مربوط به پیج خودم را مشاهده می کنید.

 

بایوگرافی پیج

می توان گفت چند خط نوشته درباره بیوگرافی شما یکی از مهمترین بخش های پیج اینستاگرام شما به حساب می آید. با بررسی های متعددی که در پیج های مختلف انجام دادن یکی از بزرگترین نقطه ضعف ها بعد از آنالیز کردن پیج اینستاگرامی متعدد همین بیوگرافی پیج بوده. استفاده کردن مجدد از کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کاری شما می تواند کمک بسیار بسزایی را در جهت رشد کسب و کار شما انجام داده باشد. موارد کلی که باید درباره بیوگرافی پیج خود را رعایت کنید به طور خلاصه شامل این مطالب است.

سعی کنید همیشه بیوگرافی را کوتاه مختصر در حداکثر چهار خط بنویسید.
از کلمات کلیدی مترادف که در نیم استفاده کردید حتماً استفاده کنید.
استفاده کردن از شکلک ها و اموجی مرتبط و شبیه به جملاتی که در بیوگرافی استفاده می کنید.
نوشتن ساده کسب و کار شما و اینکه درباره چه موضوعی است و در چه حیطه ای کار‌می‌کنید.
کمی درباره خود بسادگی در حد یک خط بنویسید.
برای مخاطبین بنویسید که شما چه کاری می توانید برای آنها انجام دهید.
در نهایت ارجاع دادن مخاطبین به یکی از بخش های مهم انتخاب شده شما در پیج اینستاگرام خودتان ( هایلایت ، پست ، استوری و لینک بایو.

بایوگرافی پیج اینستاگرام

 

 

مطلب پیشنهادی : برای اینکه آنالیز رو بهتر درک کرده باشید و  آموزش آنالیز اینستاگرام با دقت بهتری آشنا بشید این مطلب رو حتما بخونید.

لینک بایو پیج

اگر در کسب و کار خود یک وب سایت دارید ترجیحاً آدرس یکی از صفحات مهم سایت شما که به آن صفحه فرود گفته می‌شود را قرار دهید. اگر هم سایت ندارید می توانید از سایت های واسط مثل زیلینک ، یک لینک و غیره هم با شخصی سازی خاص استفاده کنید.

یکی از راه های ماندگار شدن مخاطبین در پیج شما همین لینک بایو پیج است. اگر موضوع مناسب را انتخاب کرده باشید که محتوای نگهدارنده در آن لینک موجود باشد زمان ماندگاری مخاطب در پیج شما افزایش پیدا خواهد کرد. و به همین خاطر خیلی راحت می‌توانید انتظار ورود بهتر به اکسپلور را هم داشته باشید.

 

هایلایت پیج

به طور کلی فاکتورهای مهم برای این بخش وجود دارند از جمله زیاد نبودن تعداد هایلایتها است. خلاصه ای از درباره من مربوط به آن پیج بصورت عکس و ویدیو باید یکی از هایلایت ها باشد.

نمونه کارهای انجام شده و البته محصولات محبوب کاربران و یا نمونه خدمات انجام شده حتما باید در هایلایت ها باشند. کاور مناسب یکی از معیار های مهم ظاهری در بررسی های انجام شده و نمونه آنالیز پیج اینستاگرام است که در ویدیو ها به ان اشاره شده است.

از جمله ساده ترین بخش هایی که در هایلایت باید رعایت کنید متن خیلی کوتاه یک بخشی یا دو بخشی زیر هر کدام از هایلایت ها هست.

کوتاه بودن متن به دلیل نمایش تمام آن در موبایل و سیستم کامپیوتری تا مخاطب راحت تر متوجه شود این هایلایت در رابطه با چه موضوعی است.

 
هایلایت پیج
زیلینک لینک بایو اینستاگرام

اگر به صورت حرفه ای نیاز به دریافت مشاوره آنلاین و با دریافت آنالیز حرفه ای هستید میتوانید به پکیج مربوطه یعنی پک آموزش صفر تا صد اینستاگرام مارکتینگ مراجعه کرده و سفارشتان را ثبت بفرمایید تا در کوتاه تربن زمان ممکن با شما تماس بگیریم.

البته اگر این روزها دچار بحران در کسب و کاری خود شده اید و نیاز به دریافت یک نمونه بصورت ساختاری مثل ویدیو های پایین دارید با مراجعه به پیج اینستاگرامی مستر ریبوار در جدیدترین ریل منتشر شده آیدی خود را نوشته و به زودی در این مطلب به صورت ویدئویی آنالیز شما قرار داده خواهد شد.

 
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *