چرا باید تولید محتوا را جدی گرفت

اهمیت تولید محتوا با دیدن چند بخش از بخش های تبلیغ راجع به محتوا باید الان به ضرورت محتوا سازی تاحدود پی برده باشید. دنیای اطرافمان از مجازی گرفته تا بازارهای سنتی نیازمند محتواهایی هستند تا توانایی جذب افراد جدید به سمت کسب و کار ما را داشته باشند. خیلی ساده باید بگوییم اگر ترافیکی در وب سایت و یا کسب و کار آنلاین خود نیاز دارید باید برای سایت کسبورکار خود سفارش تولید محتوا هم داشته باشید.

اهمیت تولید محتوا
چرا تولید محتوا را جدی بگیریم ؟

‌‌‌با با چنین وضعیتی از محتوا به راحتی میشود دریافت کرد که حتی یک جمله کوتاه یک پادکست صوتی تصاویر اینفوگرافیک و کار شده بنر ها و اسلاید های موجود در سایت های کسب و کار ویدیو های آموزش تولید محتوا و غیره همگی محتواهایی ضروری برای شغل های آنلاین هستند. وجود چنین محتوایی باعث میشود افراد به سمت و سوی کار اینترنتی شما امده و درگیر مطالب شما بشوند. با دیدن تفاوت کارهای شما به سادگی توان جذب بیشتری را در این افراد خواهید داشت تا به انها خدمات و محصولات خود را پیشنهاد دهید.

اگر بخواهیم به زبان خیلی ساده راجع به تولید محتوا صحبت کنم حتی ساختن محتوای راجع به یکی از محصولات کوچک کسب و کار شما می تواند افراد زیادی را درگیر خود کند. اما هر چقدر کیفیت محتوای شما در ارائه ویژگی ها و مزایای خدمات یا محصول و البته ارائه آموزشی به درد بخور و مخاطب باشد به همان اندازه می‌توان انتظار درگیری بیشتری را در مخاطبین داشت.

محتواسازی با موبایل

اگر به آینده نچندان دور فکر بکنیم که در آن تمام اشیا اطرافمان به اینترنت متصل هستند می توان برای تمامی آنچه که اطراف آن هست محتوا سازی کنیم. خوشبختانه یکی از سادگی های عصر حاضر ساخت همین محتوا ها با ابزار پیشرفته ای است که در جیب همه ماه ها وجود دارد بله ساخت محتوا با گوشی. تمام آن چیزی که برای ساخت یک محتوای مورد نیاز برای مخاطب را لازم داشته باشید در گوشی اندرویدی و یا آیفونی خود دارید.

اگرچه امکانات موجود در سیستم عامل ویندوز و کامپیوتر ها نسبت به آنچه که در گوشی آسان بیشتر است اما امکاناتی که در داخل همین گوشی ها تعبیه شده کمی از آنها ندارد چه بسا محتوا هایی که با آن ها ساخته شده ساده تر و سریعتر هم تولید می شود. یکی از مزایای همین ساخت محتوا با موبایل عدم نیاز به مکان خاص برای حضور پیدا کردند و ساخت هر نوع محتوایی به راحتی در هر مکانی می توانید شروع به ساخت محتوا کنید.

فارغ از اینکه در بخش های آینده راجع به اهداف محتوا سازی صحبت می کنیم که باعث میشه هر فردی برنامه ای برای ساخت محتوای خود و اهداف ای داشته باشد اما به زبان خیلی ساده با ایشان بگویم کارخانه از محتوا سازی در دستان شماست. ویدئو ، عکس ، ادیت عکس و ویدئو ، تایپ ، قایل صوتی و هر آنچه را که مخاطب دوست دارد ببیند بشنود و بخواند را می توانید با موبایل خود بسازید.

چرا محتوا در دنیای امروز مهم است ؟

حتی برای ثانیه هم نمی توانید تصور کنید دنیای بدون عکس متن رنگ اشکال فایل های صوتی ایا تمامی آن چیزی که ما اسمش را محتوا بگذاریم داشته باشیم. و یا تصور کنید دنیای بدون مقالات کتاب ها روزنامه ها و یا هر آنچه که آدمیان ردی از خود در آن بر جا گذاشته اند را داشته باشیم. پس ما در دنیای احاطه شده با محتوا ها قرار گرفته ایم اما یک سوال را باید از خود بپرسیم چه سهمی از این محتوا و یا محتواسازان را داریم؟ و اینکه ایا به ضرورت تولید محتوا رسیده ایم ؟

چرا محتوا تولید کنیم؟

فکر می کنم با خواندن چند خط از پاراگراف های فوق الذکر شما را به این قناعت رسانده باشد که ساخت محتوا برای همه ما کسانی که در بستر اینترنت برای کسب و کار خود فعالیت می‌کنیم ضروری است. اما اگر بازهم دلیلی برای آن پیدا نکرده اید چندین نکته مهم و دلیل اصلی راجع به اینکه چرا محتوا تولید کنیم را در ادامه با شما به اشتراک میگذاریم.


مطلب پیشنهادی : اگر نمیدانید تولید محتوا چیست حتما این مقاله را بخوانید .

تولید محتوا چیست
تولید محتوا چیست و چطور محتوا بسازیم

  • یکی از دلیل های خیلی ساده حضور ما در بستر اینترنت برای فروش محصولات و خدمات است. البته قبل از اینکه به فروش بکنیم ابتدا باید به جلب اعتماد افرادی که به سراغ محتواهای ما می آیند فکر می کنیم. و دقیقه یکی از ساده ترین راه ها برای جلب اعتماد مشتری و ایجاد اعتماد سازی همین تولید محتوای مفید و کارآمد برای مخاطبین است.

محتوا ها ارتباط سازی می کنند ، ارتباطات می توانند بستر اعتماد پذیری را در مخاطبین ایجاد کنند و درنهایت با جلب اعتماد میتوان مشتریان محصولات و خدمات را فراهم ساخت.

  • با توجه به اینکه روز به روز دانش و آگاهی مردم نسبت به آنچه که تولید میکنیم در اینترنت بالاتر رفته است محتواهای تولید شده هم باید به همان اندازه هوشمندانه باشند تا مخاطب آنها را خوانده و درگیر آن شوند. پس اگر فقط به فکر تولید محتوای هستید که حالت تبلیغی دارد از همین الان باید به شما بگویم خواندن مطالب بیش از حد کلافه کننده و طولانی و شما که حالت تبلیغی را دارد برای خواننده ها کسل کننده است. اما اگر در حالت و قالب داستانی باشد که بتواند مخاطب را جذب خود کند باید بگوییم برگ برنده دست شماست.

 جلب افکار و احساسات مخاطب ها اهمیت بیشتری نسبت به خود محتوای تبلیغی دارد.

  • ایجاد تفاوت تمام آن چیزی است که در محتوا باید وجود داشته باشد. محتوا هایی که فقط برای جلب مشتریان جدید و فروش بیشتر در محصولات خدمات هستند اخیراً برای خیلی از مخاطبین خسته کننده شده است. اما همانطور که گفته شد اگر احساس و افکار مخاطب را نشانه گرفته باشید درگیری که میتوان در مخاطب ایجاد کرد را می توان بیشتر وجود آورد. همه ما آدم ها در طول روز با افکار و احساساتمان روبرو هستیم و بیشتر با همین افکار و احساس ها می توانیم درگیر مسائل اطرافمان باشیم. هر چقدر از نظر فکری و احساسی درگیر مطلبی باشیم به همان اندازه جویای به دست آوردن آن هم خواهیم بود. ما هم به عنوان یک محتوا ساز هرچقدر مطالب منحصر به فردی که تولید می کنیم افکار مخاطب را بیشتر درگیر کنیم و راجع به احساسات شان صحبت کنیم راحت تر می توانیم پیشنهادات خوبی را به آنها نیز داشته باشیم.

با محتواسازی میتوان بیشتر با مردم بود و درگیرشان کرد.

  • تمام دلایل بالا به کنار اما اگر مخاطبی وجود یک تفاوت ساده نسبت به سایر محتواها را حس کند راحت تر به شما اعتماد خواهد کرد. پس چه بهتر است محتوا هایی که تولید میکنیم نسبت به بقیه آن چیزی که در اینترنت وجود دارد تفاوت داشته باشد.

سرزمین پادشاهی در اینترنت از آن کسانی است که محتوایی شاهانه و منحصر به فرد با تفاوت های جدید می سازند.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *