دقت داشته باشید تمام آن چیزی که بر روی بازارها و کسب و کار آنلاین شما میتواند تاثیر گذار باشد آموزش تولید محتوا است. البته قبل از آنکه در مورد تولید محتوای اثربخش و بازاریابی محتوای صحبت کنیم فقط داشته باشید که تعریف درستی از تولید محتوا را داشته باشید.
فهرست محتوا
Toggleآموزش تولید محتوا رایگان ، همانطور که از اسمش پیداست به صورت رایگان شما می توانید به صورت مقالات و فیلم های آموزشی در سایت مستر برای محتوا در وب سایت و شبکه های اجتماعی شما از این آموزش ها استفاده کنید. از جمله تعاریف ساده که برای تولیدمحتوا وجود دارد : بهترین راه برای دریافت تعامل و درگیر کردن مخاطب، جذب کردن مخاطبین هدف کسب و کار و درگیر کردن مخاطب های شما است.
با همین یک تعریف ساده از محتوا میتوانید در یابید که در کسب و کار شما تمامی آنچه از محتوا هایی که دارید در شبکه های اجتماعی خود قرار می دهید به عنوان نماینده تامل اختیار تمامی محصولات و خدمات شما هستند که می توانند افراد زیادی را به سمت و سوی فروشگاه اینترنتی مانند سایت ها و شبکه های اجتماعی شما میکشانند.
چرا تولید محتوا انجام دهیم
تصور کنید شما مدیر یک فروشگاه بزرگ هستید که چندین کارمند و چندین فروشنده دارد. هر کدام از این افراد می توانند نماینده های فروش خدمات و محصولات شما باشند و توانایی چندین برابر کردن فروش فروشگاه شما را داشته باشد. هر فروشنده موفق با توانایی بالقوه خود و با آموزش دیدن می توانند شما را بهتر و سریعتر به اهداف تان برسانند.
محتوا هم می توان دقیقا مثل همین افراد در شبکه های اجتماعی شما و یا در وبسایت شما همان کار را انجام دهد البته با دقت خیلی بهتر. هرچقدر محتوای تولید شده شما تخصصی تر و آگاهانه تر پر قالب داستانی ساده انتشار پیدا کرده باشد به همان اندازه می توانید نتیجه بهتری را در کسب و کار آنلاین خود بگیرید.
در واقع محتوای متنی تصویری صوتی و ویدئویی شما نماینده های فعال به صورت ۲۴ ساعت در شبانه روز شما در اینترنت هستند. حال که چنین تعریف واضح و شفاف از محتوا را دارید پس لازم است با دقت بیشتر و زودتر دست به کار شوید در اولین اقدام برای سفارش تولید محتوا از کارشناس مجرب سئو کمک بگیرید و بهترین محتواهای خود را به صورت تخصصی با دریافت آموزش صحیح شروع کنیم.
محتوا چیه و چطور محتوا بسازیم
اگر به زبان خیلی ساده خواهم راجع به تولید محتوا صحبت بکنم به عنوان یک بیننده و مخاطب در اینترنت زمانی که در سوشال مدیا وبسایتی زمانی را سپری می کنیم هر آن چیزی را که مشاهده می کنیم می خوانیم و اطلاعات جدیدی را در اختیار ما قرار میدهد میتواند محتوا باشد.
انواع محتوا و دلیل نیاز به آن
افرادی که در این زمینه شروع به فعالیت کردند و محتواها را ساخته اند را کارشناس تولید محتوا و یا ادمین محتوا ساز می نامیم. اغلب اوقات در سایت هایی که زمانمان را می گذاریم دنبال راهکار راه حل برای مشکل می گردیم. البته ممکن است گاهی اوقات برای کسب اطلاعات بیشتر هم اقدام به جستجو کنیم. دسته بندی های متفاوتی راجع به جستجوی محتوا وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.
محتوا های آموزشی
بیشتر افرادی که در اینترنت حضور دارند به دنبال محتواهای آموزشی برای مطالعات شخصی خود و یا برای کسب و کار اینترنتی خود هستند.
برای مثال خیلی از افراد در حال حاضر در جستجوی پیدا کردن آموزش هایی هستند که بتوانند در سوشال مدیا مانند شبکه های اجتماعی اینستاگرام تلگرام شروع به توسعه کسب و کار خود کنند. البته این چنین محتواهایی درگیری بیشتری را بین کاربران به خود اختصاص داده است زیرا می توانند نظر خود را راجع به آن محتوا با نویسنده آن در میان بگذارند.
محتوای بلاگری
یکی از ساده ترین نوع محتواسازی محتواهایی هستند که به وفور در شبکه های اجتماعی بین افراد بلاگر می بینیم. روزرمرگی ها، تسترها، دیجیتال مارکتر ها، فودبلاگرها، بلاگرهای سفر، و انواع مختلف آنها را در اینستاگرام دیده اید. تصاویر، ویدئو و متنهایی راجع به نحوه زندگی عادی خود گرفته تا انواع محتواهای جنجالی شان را در اختیار مخاطبین می گذارند.
می توان گفت یکی از اقشار پردرآمد در سوشیال مدیا را این افراد با ساخت انواع محتواهایشان در برمیگیرند. موضوع مشخصی را انتخاب میکنند، به بخشهایی از زندگی که برایمان کمرنگ شده یا فراموش کرده ایمرا بزرگنمایی یا کوچک نمایی میکنند طوری که برایمان لذت بخش است. البته مهارت های لازمه بلاگری را با علاقه وافر به کسبوکار خود را بخوبی میدانند بهمین سبب بسیاری از این افراد دایره ارتباطی گسترده ای را بین کاربرها دارند.
مطلب پیشنهادی : اهمیت تولید محتوا چیست و چرا باید تولید محتوا را جدی گرفت ؟
محتوای ویدئویی
میتوان گفت بخش عظیمی از سوشال مدیا به سمت ساخت محتواهای ویدئویی رفته اند. در هر نوع کسبو کار که باشید بسادگی هرچه تمام می توانید با گوشی موبایل خود بهترین محتواهای با قالب ویدیویی بسازید.
البته شواهد حاکی از ان است که سایز و قالب این نوع محتوا بیشتر به سمت و سوی قالب هایی با اندازه ۹ در ۱۶ هدایت شده اند. بله محتوایی تمام صفحه در گوشی شما کاربر پسند تر هستند. اگرچه سایز محتوای ویدئویی ۱۶ در ۹ در یوتیوب هم طرفداران خاص خود را دارد.
ساختار ویدیو هایی که تهیه می شوند معمولا به چند بخش تقسیم می شوند. بخش ابتدایی ویدیو که حاوی پیامی به مخاطب است و دلیلی را به انها میدهد که ان محتوا می تواند برایشان کاربردی باشد. بخش کوچکی از این نوع محتوا که در چند ثانیه تول ان قرار داده میشود قلاب یا hook گفته می شود.
اگر قصد ساخت محتوایی ویدئویی هستید باید حداکثر تلاش خود را داشته باشید تا بهترین قلاب را طراحی کنید. زیرا اگر چند ثانیه اول شما مخاطب را مجاب یا مشتاق به دیدن نکند محتوایی بیهوده و بدون خاصیت ترافیک آوری را ساخته اید.