مدیریت ارتباط با مشتری کسب و کار اینترنتی در اینستاگرام

مدیریت ارتباط با مشتری : سوال که این روز ها که برای همه پیش اومده که تو شرایط فعلی آیا اینستاگرام جای کسب و کار هست ؟ و باز هم میشه توش فعالیت کرد یا خیر؟  با توجه به شرایطی که الان همه درگیرش هستیم توی جای کسب و کار ینترنتی معمولاً یه سری از افراد میان و واکنش هایی را نسبت به نحوه محتوا گذاشتن ما رو نشان می دهند.

افرادی موافق ادامه کسبوکار اینترنتی تو اینستاگرام نیستند یسری از افراد هم موفق ادامه کار کسب و کارهای اینترنتی تو اینستاگرام هستند. البته در کل افرادی هم که دنبال راهکار مناسب برای ادامه فعالیت و کسب درآمد از طریق پلتفرم اینستا هستند آموزش اینستاگرام ساده ریبوار خیلی واضحه و هر کسب و کاری نیاز به درامد داره و این درآمد از طریق ترافیکی به دست میاد که توی پلتفرم از طریق مردم به وجود اومدن اینطر نیست ؟

مدیریت ارتباط با مشتری

در ادامه این مقاله آموزشی مدیریت ارتباط با مشتری در اینستاگرام خواهید خواند :

  1.  کسب و کار موفق در شرایط سخت چطور عکل می کند.
  2.  قدم های مثبت در شرایط فعلی برای کسبوکار آنلاین.
  3.  نحوه مدیریت مشتریان در کسب و کار آنلاین مخصوصا در اینستاگرام.
  4.  نحوه ارتباط با مشتریان در اینستا و واتساپ.

 مدیریت ارتباط با مشتری اینستاگرام برای کسب و کار موفق

طبیعی است که هر فردی توی پیج کسب و کارش زمان گذاشته زحمت کشیده و بابتش تبلیغ یا حتی ارسال و تولید محتوا هزینه هایی رو پرداخت کرده حالا اگر به صورت خیلی مختصر این زحمات را به صورت عددی در نظر بگیریم خیلی از کسب و کارها توی این حیطه زحماتشون زیر سوال رفته نرفته ؟

به نظرم چرا و باید کار کوچکی رو انجام داد و پیشنهاد خوبی رو براتون دارم. خوب برای اینکه یه کار خیلی ساده پیش روی شما گذاشته باشم و تو این برهه کمک کوچولوی بهتون کرده باشم فایل صوتی را تهیه و تدارک دیدم در رابطه با نوع فعالیت توی کسب و کارهای اینترنتی مثل اینستاگرام.

اگر چه در زمینه مدیریت ارتباط با مشتری (به انگلیسی: CRM – Customer Relationship Management) ابزار های آنلاین ، وبسایت و مراکز حرفه ای وجود دارند. اما برای چنین شرایطی برای خیلی از کسبوکار های کوچک برعهده گرفتن هزینه ها شاید مقرون به صرفه به نر نرسد. ولی با انجام اینکار در منزل هم میتوانید بصورت ساده هم انرا برای شرایط فعلی کسب و کار اینترنتی خود چه در اینستاگرام یا سایر پلتفرم ها انجام دهید.

کسب و کار اینترنتی موفق در ایران
پادکست آموزش ارتباط با مشتریان

قدم اول در کسب و کار اینترنتی شرایط فعلی

البته هیچکدام از این پیشنهادها به معنای نسخه پیچیدن برای کسب و کار شما نیست و بیشتر برای آگاه‌تر شدن شما از شرایط فعلی و نحوه برخورد شما با مشتریان قدیمی و مدیریت ارتباط با مشتری اینستاگرام های فعلی و قدیمی برای شما است. به نوعی باید به زبان خیلی ساده بگم تو شرایط فعلی تهیه و تدارک لیستی از مشتریان قدیمی شما باعث زنده نگه داشتن و پویایی کسب و کار شما خواهد شد.

به زبان خیلی ساده توی فایل صوتی براتون توضیح دادم که خیلی راحت می توانید مدیریت ارتباط با مشتری ( لینک فعلی گزارشی مفصل از سایت ویکی پدیا درباره همین موضوع است که خوندن آن برای شما خالی از لطف نیست.) های خودتون رو از همین الان به فکرش باشید. یکی از بهترین پیشنهاد هایی که در حال حاضر می‌توانم به شما ارائه بدم پویا نگه داشتن مخاطبین قدیمی که از شما محصولات یا خدماتی را تهیه کردند.

در ادامه پیشنهاد میکنم پاد کست آموزشی به زبان ساده راج به مدیریت بر روابط مشتریان هم گوش کنید و نظرتون رو بعد ثبت نام در سایت تو بخش کامنت خوشحال میشم بنویسید.

قدم دوم در کسب و کار اینترنتی

پیشنهاد دوم که به شما دارم نوشتن اسامی و شماره تماس افرادی هست در یک لیست مشخص و یا حتی در دفترچه یادداشت تو گوش همراه شما . این لیست همان افرادی هستند که به شما از قبل مراجعه کردند و یا قصد داشتن بعداً از شما محصول یا خدمات شما را تهیه کنند. خبر خوب اینه که تهیه کردن این لیست از ساده ترین کار دنیاست چون همین افراد در پلت‌فرم‌های چت شما موجود هستند.

برای مثال اگر نگاه کوچکی به واتساپ خود یا دایرکت اینستاگرام بندازید تعدادی از افراد که با شما چت کردن موجود هستند با بررسی خیلی ساده این افراد و نشانه گذاری کردن آنها به عنوان افرادی که به شما مراجعه کردند میتواند ساده‌ترین کار در تهیه لیستی از مشتریان قدیمی شما باشد.

مدیریت ارتباط مشتریان

نحوه مدیریت مشتریان کسب و کار اینترنتی

برای مدیریت بهتر این افراد از طریق اینستاگرام اگر اینستاگرام شما در حالت بیزینسی و یا کریتور است می‌توانید از فلگ یا پرچم برای نشانه کردن این افراد استفاده کنید. اگر هم در واتساپ بیزینسی دارید که کار بسیار ساده تر است انتخاب کردن این افراد با رنگ های مجزا و گذاشتن پرچم با رنگ های متفاوت روی آنها ساده ترین کار دنیاست.

برای مثال افرادی که از شما محصولی را خریداری کرده‌اند پرچم آبی رنگ انتخاب کنید و برای افرادی که خواستن بعداً شما مسعودی را تهیه کنند پرچم ای به رنگ سفید انتخاب کنید. حالا کار بعدی که باید انجام بدهید پیگیری کردن این افراد از طریق دایرکت با ارسال فایل صوتی و یا تماس تلفنی است بر حسب پرچمی که روی نام این افراد گذاشته اید می توانید پیگیری هایتان را انجام دهید.

مدیریت ارتباط با مشتریان

مطلب پیشنهادی : حتما دوست دارید آنالیزگر پیج اینستاگرام خودتان باشید. برای انجام آنالیز حرفه ای این مقاله آموزشی رو بخونید : با دریافت آموزش آنالیز اینستاگرام شما قادر به ارسال محتوا با بهترین میزان بازدهی را داشته باشید . یکی از مزایای انجام آنالیز در اینستا ایجاد محتوا جدید با بیشترین میزان درگیری مخاطب و ورود به اکسپلور و هشتگ ها است. 

قدم سوم مدیریت ارتباط با مشتریان

به زبان ساده تر بگویم مدیریت ارتباط با مشتری و مخاطبین شما یعنی همان کسانی که در لیست نوشته اید بهترین راهکار برای شرایط فعلی است. کمترین تاثیرگذاری که خواهد داشت زنده نگه داشتن برند شما در افکار و ذهنیت مخاطبین خواهد بود.

یکی از بهترین اتفاقاتی که بعد از پیگیری کردن این افراد اتفاق می افتد همین افراد خیلی راحت می توانند اعتماد بیشتری به شما داشته باشند چون شما با آنها در ارتباط بوده اید آن‌ها را فراموش نکرده اید. می‌توانیم این قول را به شما بدهم مشتریان شما با پیگیری کردن درست و اصولی شما و نحوه صحبت درست با آنها می توانند برای شما مشتریان جدید را هم فراهم کنند.

بزودی با بهتر شدن شرایط کسوکار انلاین با برگزاری دوره آموزش راجع به این موضوع در زمینه فروش که یکی از بخش های آن همین مدیریت بر روابط مشتریان است در خدمت یکایک شما عزیزان خواهم بود. به امید روز هایی پر رونق برای هر کسب و کار ایرانی کوچیک شما مستر ریبوار.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *